مدیرکل کمیته امداد قزوین با اشاره به جمع آوری ۳۷۰ میلیارد ریال زکات در ۹ ماه نخست سال جاری، گفت: میزان زکات جمع آوری شده امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد قزوین روز دوشنبه در همایش تکریم و ترویج زکات شهرستان البرز و در روستای پیر یوسفیان برگزار شد، افزود: در سال ۸۴ و به فرمان مقام معظم رهبری دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمع به عنوان رییس و کمیته امداد نیز دبیری شورای زکات را در شهرستان‌ها برعهده دارند، تاکید کرد: در همان سال بحث احیای زکات مطرح بود چرا که در آن سال مجموع زکات جمع آوری شده تنها ۱۰۰ میلیون ریال بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، امروز شاهدیم با گذشته ۹ ماه از سال جاری، بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال زکات در استان قزوین جمع آوری شده که میزان رشد آن نسبت به گذشته قابل قبول است.

وی با اشاره به جمع آوری ۱۲۰ میلیارد ریال زکات مستحبی و ۱۶۰ میلیارد ریال زکات فطریه و کفارات، اعلام کرد: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده صرف هزینه محرومان در حوزه اهدای کمک‌های معیشتی، کمک هزینه درمان، جهیزیه و مسکن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار