استاندار گیلان در شورای اداری بندر آستارا گفت: پروژه راه آهن رشت - آستارا با کمترین هزینه اجرایی می‌شود.

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۴ دی ماه) در جلسه شورای اداری بندر آستارا گفت: در پروژه راه آهن رشت – آستارا برای مشاوره مجدد با پیمانکاران روسی به توافق خواهیم رسید تا این پروژه با کمترین هزینه به سرانجام برسد.

او افزود: راه آهن رشت - کاسپین نیز که در دولت‌های قبل متوقف مانده بود، همینک به نقطه پایانی خود رسیده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته استاندار گیلان، بهره برداری از این پروژه‌ها باعث تحول در اقتصاد کشور و گیلان می‌شود.

عباسی تصریح کرد: با به کارگیری آن می‌توانیم به دریا‌های آزاد دسترسی داشته باشیم؛ از سوی دیگر نیز آزادراه رشت - قزوین تا پایان سال زیربار ترافیک خواهد رفت.

او همچنین گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی ما در کشور‌های آسیای میانه خوش می‌درخشند و صادرات کیوی، زیتون و دیگر محصولات کشاورزی مناسب است.

استاندار گیلان افزود: با توجه به سفری که به روسیه داشتیم، به اطمینان رسیدیم برای ارتقاء وضعیت صادرات استان، ظرفیت بسیاری وجود دارد؛ زیرا اکثر کالا‌های ما ناشناخته مانده است و در این بخش باید بیشتر تلاش شود.

عباسی به ساماندهی توزیع آرد و نان در بندر آستارا نیز اشاره و تصریح کرد: ما در این شهرستان کسری آرد و نان نداریم، اما به دلیل وجود جمعیت شناور و همچنین قاچاق آرد در مقطعی با مشکل کمبود نان مواجه شدیم.

او گفت: شهرستان آستارا در اقتصاد دریا نیز سهم دارد؛ با پیگیری‌های لازم لایروبی بندر آستارا در حال پیگیری است، اما کار باید سرعت بیشتری گیرد و به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مربوط به آب شرب روستاها، اجرای طرح هادی، حمایت از بخش کشاورزی، تولید و تجارت درحال انجام است، افزود: تلاش داریم از مسئله‌ای غافل نمانیم تا حلقه مفقوده رسیدگی نشده‌ای وجود نداشته باشد.

عباسی در مورد مشکلات بارانداز آستارا نیز یادآور شد: این مسائل و سایر مسائل مرتبط به آن و پروژه پل روگذر هم با سرعت در حال پیگیری و انجام است.

او تصریح کرد: در خصوص پروژه راه سراوان به سمت پونل، کنارگذر تالش و آستارا نیز با انجام تمهیداتی پروژه از سمت آستارا در حال اجرا است تا راه دسترسی مردم هموار شود.

استاندار گیلان همچنین از تخصیص اعتبار برای رفع نیاز‌های شهرستان آستارا در بخش آمفی تئاتر و ورزشگاه خبر داد و گفت: به قول‌های داده شده در این زمینه عمل می‌کنیم.

عباسی خواستار رسیدگی به مشکلات روستا‌های این شهرستان شد و افزود: سرکشی به روستا‌ها باید به صورت هفتگی انجام شود؛ امروز نیز مدیران اجرایی بازدیدی از برخی از روستا‌ها خواهند داشت و با مردم و دهیاران گفت‌وگو خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.