رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : مایه‌کوبی ۱۵۰ هزار راس انواع دام سبک و سنگین روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.

شهریار پاکباز رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های کشور عراق، در این طرح تمام جمعیت دام‌های مربوط به روستاییان و عشایر مستقر در بخش‌های مرکزی، سومار و نفت شهر در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح توسط دامپزشکی قصرشیرین با همکاری ۲ اکیپ بخش خصوصی انجام می‌گردد و دام‌ها به صورت رایگان و با مراجعه تیم‌های دامپزشکی به مناطق عشایری و روستا‌های شهرستان واکسینه می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین اظهار کرد: ابتدا دام‌های عشایر مستقر در نوار مرز و سپس روستا‌های شهرستان مایه کوبی می‌شوند.

وی گفت: مرحله اول اجرای طرح مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی در شهریور و مرداد ماه امسال عملیاتی شد که تمام دام‌های روستاییان منطقه واکسینه شدند.

پاکباز ادامه داد: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی خطرناک برای دام است که در صورت بی توجهی، این بیماری می‌تواند منجر به از بین رفتن دام‌ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علایمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید گوشت دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.

وی گفت:ن در تمام روستا‌ها و جمعیت عشایری نیز مایه کوبی پرندگان و طیور در راستای مقابله با نیوکاسل انجام شده و پایش‌های مراقبتی بر تالاب‌ها و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد: تاکنون موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان قصرشیرین مشاهده نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.