مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی امسال در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و مسافران در جاده‌های این استان خریداری شد.

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی امسال در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و مسافران در جاده‌های این استان خریداری شد. از این تعداد، پنج دستگاه بیل مکانیکی و لودر و یک دستگاه وانت است که با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال خریداری و در جاده‌های استان مرکزی مستقر شدند.

وی با اشاره به آغاز طرح سراسری زمستان از ۱۵ آذرماه و افزایش آمادگی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برای جلوگیری از مسدود شدن راه‌ها بر اثر بارش برف و کولاک، ادامه داد: ماشین‌آلات زمستانی به صورت مستمر توسط مهندسان این اداره‌کل در طول سال بررسی و عیب‌یابی می‌شود و از ابتدای مهرماه تاکنون ۹۰ درصد این دستگاه‌ها بازسازی شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعمیر، بازسازی و نگهداری ماشین‌آلات راهداری در کارگاه‌های این اداره‌کل صرفه‌جویی اقتصادی و اعتباری را برای این اداره‌کل به همراه داشته‌است.

جهانی افزود: توسعه کارگاه تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات، بهره‌گیری از توان جوانان و نیروهای با تجربه بومی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تهیه لوازم، قطعات، تعمیرات اساسی و جزئی ماشین‌آلات راهداری از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل‌ است.

وی یادآور شد: ۲ دستگاه لودر و ۱۰ دستگاه بیل برفروب سال گذشته خریداری و پنج دستگاه گریدر، بلدوزر و کامیون کمپرسی نیز بازسازی و نوسازی کامل شدند که ۱۱۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای این مهم اعتبار هزینه شده‌است.

استان مرکزی دارای ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی، روستایی، بزرگراه و آزادراه است که از این رقم حدود ۷۵درصد شامل راه‌های روستایی‌ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.