مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت : هوای استان در ۹ ماهه نخست امسال ۲۶ روز غیراستاندارد بوده که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش حدود دو سومی داشته است.

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت روز‌های غیراستاندارد براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح استان در ۹ ماهه امسال، گفت : طی این مدت در کرمانشاه ۱۴ روز شرایط غیراستاندارد داشتیم که همگی وضعیت هشدار بوده است. در اسلام آبادغرب شش روز هوای غیراستاندارد و هشدار را شاهد بودیم.

وی تعداد روز‌های با هوای غیراستاندارد در سرپل ذهاب را ۱۶ روز اعلام کرد که شامل ۱۵ روز هشدار و یک روز بحران بوده و افزود: در قصرشیرین ۲۱ روز هوای غیراستاندارد شامل ۱۸ روز هشدار و سه روز بحران را شاهد بودیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تعداد روز‌های غیراستاندارد در پاوه ۱۹ روز و همگی هشدار بوده، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد روز‌های غیراستاندارد را در کنگاور و به تعداد ۲۶ روز داشتیم که شامل ۲۵ روز هشدار و یک روز اضطرار بوده است.

جلیلیان از کاهش قابل توجه تعداد روز‌های غبارآلود امسال کرمانشاه نسبت به سال گذشته یاد کرد که نزدیک به دو سوم کاهش داشته و دلیل آن را نیز شرایط خوب بارش‌ها و همچنین اقداماتی که در عرصه بین‌المللی آغاز شده دانست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون در کرمانشاه کانون ریزگردی شناسایی نشده است، عمده ریزگرد‌هایی که جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد را مربوط به کانون‌های خارج از کشور و استان دانست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان و در شهر‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، قصرشیرین، پاوه و کنگاور داریم، تاکید کرد: با توجه به مرزی بودن استان و قرارگیری در معرض نفوذ ریزگردها، نیاز جدی به افزایش تعداد ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای کرمانشاه وجود دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.