معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۸ ماهه امسال تعداد موالید در استان کاهش و میزان فوتی افزایش داشته است.

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در نشست قرارگاه جوانی جمعیت این دانشگاه گفت: متأسفانه در ۸ ماهه امسال تعداد موالید ۲.۴ درصد کاهش داشته و به همین نسبت میزان فوتی در استان ۳.۸ درصد افزایش یافته است. 

او همچنین با اشاره به کاهش بیش از ۵۰۰ مورد تعداد موالید نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ افزود: متأسفانه در اکثر شهرستان‌ها تعداد موالید، کاهشی بوده و تنها در چند شهرستان، درصد موالید صعود داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص روند اجرای قانون جوانی جمعیت در این قرارگاه تصریح کرد: موارد مختلف در خصوص مواد قوانین جوانی جمعیت در این دانشگاه در حال انجام است. 

به گفته دکتر رضوانی، با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۳ واحد مسکونی است، یک مورد از این واحد‌های مسکونی در اختیار همکار دارای ۵ فرزند قرار داده است.

او همچنین به پیگیری‌های انجام شده جهت ساخت خوابگاه متأهلین توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل بدون مسکن از سوی دانشگاه پرداخت شده است.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین از اصلاح احکام کارکنان بر اساس ماده ۱۵ قانون جوانی جمعیت جهت کارکنان دارای فرزند و متأهل و معافیت مادران شیرده از شیفت‌های شب خبر داد. 

دکتر سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دکتر رضوانی افزود: اتاق شیردهی در ۲ مرکز آموزشی و درمانی ۱۷ شهریور و الزهرا (س) ایجاد شده است و اقدام لازم جهت ساخت این اتاق در ۲ مرکز آموزشی و درمانی رازی و پورسینای رشت نیز در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.