تصویب بازبینی طرح جامع خاش و سراوان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در بازبینی طرح های جامع، باید جمعیت مستتر در توسعه آتی شهرها در نظر گرفته شود.

 منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کارگروه امور زیربنایی استان با تأکید بر این مطلب که در استان سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه در طول روز جمعیت کوچنده از روستاها برای استفاده از خدمات شهری  وجود دارد؛ این موضوع سبب خواهد شد جمعیت آماری روزانه شهری بسیار متغیبر باشد.

 وی افزود: مشاوران طرح ها، متولیان امر و کارشناسان تخصصی دستگاههای اجرایی در کمیته های مرتبط، ضروری است این مطلب مهم را مد نظر قرار دهند تا پیش بینی های لازم را برای تعریف منطقی و قابل قبول میزان سرانه ها داشته باشد.

معاون استاندار ادامه داد با توجه به اینکه در اکثر شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان بارش های رگباری اتفاق می افتد و فعالیت سامانه مونسون هر ساله سبب وقوع خرابیها و حوادثی در این مناطق خواهد شد، لذا مشاوران طرح ها باید توجه ویژه ای را به مسیل های طبیعی که از این گونه شهرها عبور می کند مد نظر قرار دهند و نباید با یکپارچه کردن شریان های عبوری و تغییر دبی ورودی به این مسیل ها، سبب افزایش مخاطرات طبیعی و حجم آب مسیل ها شوند و با حفظ حریم های قانونی، مسیل بتواند در زمان بارندگی کارایی لازم را داشته باشند.

  

برچسب ها: استانداری ، زیربنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار