مانور لحظه صفر، امروز در رفسنجان برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.

مانور (عملیات تمرینی) لحظه صفر شهرستان رفسنجان، شامگاه یکشنبه در محل پل زیتون برگزار و سطح آمادگی دستگاه‌های مختلف این شهرستان در زمان بروز حوادث احتمالی بررسی شد.

حسین رضایی، فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان رفسنجان در خصوص اجرای این مانور گفت: مانور لحظه صفر شهرستان رفسنجان با هدف ارتقای توان اعضای مدیریت بحران این شهرستان، همزمان با غروب آفتاب برگزار شد.

وی تشریح کرد: در ابتدای این مانور با سناریو از پیش تعیین شده، اعلام وقوع حادثه به ستاد بحران شهرستان ابلاغ شد و ستادبحران به تمامی دستگاه‌های امدادی و مربوطه شهرستان اعلام آمادگی داد و تمامی نیرو‌ها به محل حادثه اعزام شدند.

 رضایی افزود: برگزاری مانور لحظه صفر با سناریو از قبل تهیه شده و با فرض موضوعاتی مانند نجات مصدومان از گودال، سیل و زیر آوار طراحی شده بود که با همکاری نیروی‌های هلال احمر و آتش نشانی بحث آزاد سازی مصدومان و اعزام به مراکز درمانی انجام شد.

وی تصریح کرد: اسکان اضطراری هم در یکی از مکان‌های امن شهرستان با نصب ۱۳ چادر امدادی با موفقیت انجام شد.

فرماندار رفسنجان گفت: در این مانور، عملکرد دستگاه‌های مختلف شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و قوت مشخص و به دستگاه‌ها اعلام شد که امیدواریم هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌ها در مواقع خاص ایجاد شود و در زمان کمتر و با هماهنگی بیشتری دستگاه‌ها برای انجام عملیات و در زمان بحران آمادگی لازم را داشته باشند.

مانور لحظه صفر در رفسنجان

مانور لحظه صفر در رفسنجان

مانور لحظه صفر در رفسنجان

مانور لحظه صفر در رفسنجان

مانور لحظه صفر در رفسنجان

برچسب ها: مانور صفر ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار