صدور رای جزای نقدی و حبس برای مزاحمین تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولین رای محکومیت قضایی یکی از مزاحمین تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد که در امسال بیش از ۵۰۰ بار تماس تلفنی داشته است، صادر شد.

علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی و ... تاکنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود، ولی با این حال مطابق بررسی آماری آبان ماه امسال بیش از ۵ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.

او افزود: با بررسی و مشاوره حقوقی انجام شده و پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی به صورت شکایت به قوه قضائیه، در اولین رای کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقای یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نامناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار