مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌های یزد گفت: اسناد قدیمی زیادی در منازل و ادارات وجود دارد که درخواست می‌شود صاحبان آن‌ها این اسناد را تحویل دهند تا به نام خودشان ثبت شود.

تیموری فرماندار بهاباد در دوره توجیهی مدیریت اسناد گفت: همه‌ی ادارات شهرستان در راستای تحقق قوانین مدیریت اسناد نسبت به ساماندهی بایگانی‌های خود با سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان همکاری لازم را داشته باشند.

زارع مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان یزد هم اظهار داشت: هدف این سازمان در زمینه‌ی برگزاری گردهمایی‌های توجیهی و آموزشی مدیریت اسناد در سطح روسای ادارات و رابطین اسناد در شهرستان‌ها تبیین شرح وظایف و مأموریت‌های سازمان متبوع خود در حوزه‌ی کتاب و سند است.

او افزود: شهرستان بهاباد کلا از میان ۸ میلیون برگ سندی که در استان یزد ثبت است تنها ۵۳۹ سند مربوط به اسناد اداری شامل اسناد بانکی؛ خانه انصاف؛ اسناد دادگستری؛ شکایات واسناد شرعی را به خود اختصاص داده است که قدیمی‌ترین آن مربوط به سال ۱۳۳۵ است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه‌های یزد اظهارداشت: اسناد قدیمی زیادی در منازل و ادارت وجود دارد که درخواست میکنم صاحبان آن‌ها این اسناد را تحویل دهند تا به نام خودشان ثبت و محفوظ بماند.

زارع  گفت: مهمترین دارایی ملت‌ها همین اسناد است و توجه به این حوزه شاخص‌های فرهیختگی هر ملت و هرکشور و مملکتی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.