مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: فاز دوم مایه‌کوبی علیه بیماری تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین با جمعیت بیش از ۴ میلیون راس در استان آغاز شد.

سید امید خلیل زاده مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به مایه‌کوبی بیش از ۴ میلیون راس دام در استان، گفت: این عملیات در جمعیت ۳۱۵ هزار راسی دام سنگین و ۴ میلیون راسی در دام سبک در واحد‌های اپیدمیولوژیک در مدت ۲ ماه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدام با همکاری بیش از ۱۱۰ اکیپ مایه کوبی بخش خصوصی با نظارت بخش دولتی اجرایی خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، جداسازی دام بیمار از سالم، عدم تردد به میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و پاکسازی و ضدعفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

خلیل زاده ادامه داد: یکی از راه‌های مهم کنترل بیماری فوق العاده مسری و پر خسارت تب برفکی، علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه ای، واکسیناسیون منظم و دوره‌ای جمعیت حساس دام هاست.

وی از دامداران خواست تا برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری، همکاری و تعامل لازم را با ادارات و اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی داشته باشند تا بتوانند امنیت ناشی از مایه‌کوبی فاز‌های قبلی را حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.