رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین در جذب تسهیلات مکانیزاسیون زیربخش باغبانی موفق به کسب رتبه اول شده است.

موسی بابایی کیا رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه اول جذب تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خط ۱۰ مکانیزاسیون زیربخش باغبانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سهمیه تخصیصی مکانیزاسیون بخش باغبانی این استان از محل اعتبارات خط ۱۰ مکانیزاسیون ۹۹ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال بوده، که این استان موفق به جذب ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال شده که نسبت به تعهد استان ۲۱۲ درصد رشد داشته است.

بابائی کیا اضافه کرد: با استفاده از این تسهیلات ۵۲ دستگاه انواع تراکتور باغی و ۱۰ دستگاه ادوات دنباله بند توسط باغداران خریداری و به ناوگان مکانیزه استان افزوده شده که این امر باعث افزایش ضریب مکانیزاسیون باغی به میزان ۰۳% اسب بخار در هکتار شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از مزایای افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات می‌توان به انجام به موقع و صحیح عملیات، خاک ورزی، مبارزه با علف‌های هرز، سمپاشی صحیح و اصولی و در نتیجه باعث بهبود تولید و کیفیت محصولات باغی اشاره کرد که در نهایت باعث افزایش تولید و درآمد باغداران می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار