رئیس‌جمهوری سابق بولیوی گفت: «آمریکا و بازوی مسلح آن، اسرائیل علاوه بر بمباران غیرنظامیان در نوار غزه در تلاش‌اند تا مردم فلسطین را از گرسنگی بکشند».

اوو مورالس رئیس‌جمهوری سابق بولیوی با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس خطاب به نهاد‌های بین‌المللی مانند «سازمان ملل متحد، دولت‌های دموکراتیک و سازمان‌های حقوق بشر در سراسر جهان» خواست تا «تلاش‌های خود برای توقف طرح نابودی فلسطین توسط صهیونیسم را تجمیع کرده» و به‌کار بندند.

دولت بولیوی به‌تازگی و تحت فشار مورالس، روابط خود با رژیم صهیونیستی را در پاسخ به نسل‌کشی در نوار غزه قطع کرد.

به‌دنبال تصمیم دولت بولیوی در قطع روابط با رژیم صهیونیستی، اوو مورالس با تاکید بر اینکه «این اقدام کافی نیست» گفت: دولت باید اسرائیل را یک رژیم تروریست اعلام کند.

به‌دنبال از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اسرائیلی‌ها تحویل تدارکات و توزیع کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین را متوقف کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه گذشته، اسرائیل را به‌دلیل نحوه انجام حملات خود در سرزمین فلسطین که «موانع مهمی» برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ایجاد می‌کند، مورد انتقاد قرار داد.

برنامه جهانی غذا به‌تازگی اعلام کرد: غزه با گرسنگی فاجعه‌باری مواجه است و گزارش‌ها حاکی از وقوع قحطی در صورت ادامه درگیری است.

پیش‌تر کارل اسکائو معاون اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد گفته بود که وضعیت در نوار غزه به طور فزاینده‌ای ناامیدکننده و آشفته می‌شود.

وی افزود: ما در طول وقفه هفت روزه درگیری‌ها در خصوص وضعیت امنیت غذایی در غزه یک نظرسنجی انجام دادیم و دریافتیم که نیمی از جمعیت این منطقه در گرسنگی به سر می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار