استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است با معرفی مفاخر ایران اسلامی، اصالت، ریشه دینی، فرهنگ و تدین کشور را یادآوری کنیم.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در ستاد اجرایی کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان گفت: ابن حسام خوسفی حماسه‌سرای آیینی خراسان جنوبی است و در باب رشادت‌های امام علی (ع) و اهل بیت (ع) شعرسرایی کرده و این نشان‌دهنده ارادت ویژه شاعر به اهل بیت (ع) است.

او با اشاره به اینکه از مهم‌ترین آثار او، خاوران نامه است که به سبک شاهنامه فردوسی، سروده شده افزود: ابن حسام خوسفی انسانی فرهیخته و محل رجوع مردم در آن زمان بوده است و می‌توان با برگزاری این کنگره، بزرگان و مفاخر استان را از غربت خارج و به نسل جوان معرفی کنیم.

قناعت بیان کرد: در زمان کنونی که با تهاجم فرهنگی دشمن مواجه هستیم، لازم است با معرفی مفاخر ایران اسلامی، اصالت، ریشه دینی، فرهنگ و تدین کشور را یادآوری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اظهار اینکه در کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، علاوه بر پرداختن به ابعاد علمی و پژوهشی، باید بیشتر به بُعد قدرت آیینی این شاعر و اعتقاد راسخ او به ولایت اهل بیت (ع) و نبی مکرم اسلام (ص) پرداخته شود، ادامه داد: با برگزاری این کنگره ملی باید غربت را از بزرگان استان خراسان جنوبی بزداییم و کار علمی و پژوهشی فاخر در محیط‌های علمی صورت بگیرد و آنان را به جوانان معرفی کنیم.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی فرصتی برای هماهنگی و انجام کار تیمی و معرفی استان، است، تصریح کرد: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و منابع ملی استفاده شود و ما هم از اعتبار استانی کمک خواهیم کرد.

قناعت با تأکید بر اینکه کار ما در این کنگره ملی باید پرمحتوا و غنی باشد، اظهار کرد: کمیته‌های ۹‌ گانه ذیل کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی در استان از همین هفته تشکیل و برگزار شود.

کنگره ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی با شعار (خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان) چهار بخش علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه دارد که اختتامیه آن ۲۹ آذر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.