در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

استفاده از خدمات ثبتی در تلفن همراه/ برای هر شهروند یک کارتابل ثبتی تشکیل می‌شود

معاون سازمان ثبت گفت: تا پایان سال از پلتفرم خدمات ثبتی رونمایی خواهد شد و امکان استفاده از کلیه خدماتی ثبتی در تلفن همراه فراهم می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار‌های اخیر با مسئولان قوه قضاییه بر اجرای کامل سند تحول قضایی تاکید دارند و در آخرین جلسه از این دیدار‌ها بیان داشتند باید بر اساس این سند عمل شود.

در سند تحول قضایی اقدامات فناورانه، بهره گیری از فناوری‌های نوین و ارائه خدمات آسان و ارزان در دستور کار قرار گرفته است.

تجمیع و یکپارچه سازی حداکثری سامانه‌ها با ایجاد میز کار یکپارچه قوه قضاییه یکی از تاکیدات سند تحول قضایی است و واحد الکترونیک خدمات قضایی با همین هدف و برای ارائه خدمات به مردم ایجاد شده است.

با توجه به ارتباط زیاد مردم با موضوعات ثبتی و مراجعه بالا به سازمان‌های ثبت یکی از تکالیفی که در حوزه فناوری در قوه قضاییه باید انجام شود تجمیع خدمات و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات ثبتی است.

امسال سال آخر برنامه اجرای سند تحول قضایی است و تاکنون این کار انجام نشده است برای پیگیری این موضوع با سید ستار هاشمی معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفتگو کردیم.

ستار هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از اتفاقات خوب در سازمان ثبت موضوع پلتفرم ثبت دیجیتال سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است که در قالب پلتفرم کاتب تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

وی گفت: کلیه خدمات سازمان ثبت ذیل یک اپلیکیشن قرار خواهد گرفت و هدف این است تمام خدمات ثبتی در گوشی افراد قرار بگیرد و قابل انجام باشد.

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه برای هر فرد در کشور یک کارتابل ثبتی تشکیل خواهد شد گفت: هر شهروند می‌تواند به صورت برخط از موضوعاتی نظیر ثبت شرکت ها، ملک، اجرای اسناد رسمی و هر آنچه سازمان ثبت انجام می‌دهد مطلع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار