مکان‌یابی کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال انجام شد

معاون سازمان جنگل‌ها گفت: مکان‌یابی کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال انجام شده و تا پایان سال ۱۷۰ میلیون نهال به عرصه منتقل می‌شود.

نقی شعبانیان معاون سازمان جنگل، مراتع و آبخیزداری گفت: مقدمات طرح مکان یابی و برنامه ریزی زمانی و مکانی کاشت یک میلیارد درخت و بعد از آن تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال انجام شد.

به گفته او، با توجه به ورود به مرحله کاشت و تهیه شناسنامه فنی ، نوع گونه باید به تصویب کمیته ادارات کل برسد و سپس وارد مرحله و عملیات کاشت در عرصه شود.

شعبانیان از اجرای کاشت یک میلیارد درخت از ۱۱ آذر خبر داد و گفت: آغاز سراسری مرحله کاشت نهال در برخی استان ها قبل از ۱۱ آذر انجام شد.

معاون سازمان جنگل ها ادامه داد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته با زراعت چوب و گونه های فضای سبز حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون اصله نهال به عرصه وارد کنیم چراکه امکان کاشت ۲۵۰میلیون اصله نهال در عرصه وجود ندارد و در برخی نهال ها لازم است که یک سال تا ۲ سال در نهالستان بماند.

به گفته او، با توجه به آنکه گودبرداری کاشت درخت انجام شده است، با استفاده از امکانات و ظرفیت های دستگاه های مختلف کاشت درخت به منظور کاهش ریزگردها بخصوص در استان های جنوبی انجام می شود. بنابر آمارهای تحقیقاتی هر هکتار ۶۰ تا ۶۵ تن گرد و غبار و هرهکتار ۶۰ تا ۶۴ تن جذب کربن دارد.

شعبانیان ادامه داد: با طرح کاشت یک میلیارد درخت مشکل co2 حل نمی شود و قطعا نیاز به کاشت ۵ تا ۶ درخت دارد و به عبارتی تا زمانیکه این درختان به ثمر واقعی نرسد، تاثیر مثبتی بر مسائل زیست محیطی ندارد.

معاون سازمان جنگل گفت: بعداز گذشت ۱۰ سال هر هکتار ۵۰۰ متر مکعب آب باید به زمین نفوذ داده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
کاشت درخت کاج
آخرین اخبار