وزیر خارجه گفت: شورای امنیت به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، در توقف حملات اسرائیل هیچ‌گونه اقدام موثری نداشته است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: حضور شما نشان دغدغه مندی درباره یکی از مسائل مهم حل نشده بین المللی است. مسئله فلسطین همواره مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده و در اندیشه‌های امام خمینی (ره) و در نگاه بلند امام خامنه‌ای قرار دارد. امروز ما گرد هم آمده‌ایم تا درباره مسئله فلسطین و به ویژه تحولات هفته‌های اخیر، یعنی نسل کشی بیش از بیست هزار نفر از غیر نظامیان غزه و کرانه باختری که ۷۵ درصد آنان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند و تخریب گسترده زیر ساخت‌های حیاتی و  آوارگی بسیاری ساکنان این باریکه گفت‌وگو کنیم.

وی ادامه داد: هدف نهایی ما توقف حملات بی رحمانه رژیم جعلی، آپارتاید و اشغالگر اسرائیل، مقابله با جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشر دوستانه و همچنین یافتن راه‌هایی برای حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و احقاق حقوق آن‌ها است. این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را درباره ضرورت ارسال کمک‌های بشر دوستانه به سراسر غزه به تصویب رساند. اما این شورا به عنوان مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی متاسفانه در توقف حملات و کشتار رژیم صهیونیستی هیچ گونه اقدام موثری نداشته است.

وزیر امور خارجه افزود: اصلی‌ترین مانع در این زمینه دولت آمریکا و برخی از متحدان کاخ سفید هستند که عملا به نسل کشی پرداخته‌اند. در این شرایط مسئولیت همه ما به ویژه دولت‌های مستقل و آزاده ایجاب می‌کند که از هیچ کوششی برای حمایت از فلسطین دریغ نکنیم.

امیرعبداللهیان در ادامه، وضعیت غم انگیز در غزه را توصیف کرد و با اشاره به تاریخ بیش از ۷ دهه اشغالگری که یک تاریخ زنده و همچنان در جریان است و جنایات رژیم جعلی اسرائیل، سکوت تایید آمیز برخی مدعیان جهان قاعده محور و مدعی حقوق بشر را شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

وی اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه و آواره کردن آن‌ها و اقدامات رژیم اسرائیل در محو آثار فرهنگی و تمدنی اسلامی در قدس شریف و غزه را محکوم کرده و گفت: انتظار می‌رود کشور‌های دارای تمدن کهن ضمن محکوم کردن این جنایات، از تمام ظرفیت‌های خود برای توقف این وضعیت و محاکمه جنایتکاران جنگی در یک دادگاه بین‌المللی استفاده کنند. 

وزیر امور خارجه در ادامه، با محکوم کردن توهین به کتب آسمانی و قرآن کریم، افزود: انتظار می‌رود دولت‌های مسؤول با جرم انگاری و پیگرد عاملان این اقدامات، نقش خود را در حفظ تعامل و تفاهم تمدنی، فرهنگی و دینی بین ملت‌ها ایفا کنند. 

مجمع تمدن‌های کهن مرکب از ۱۰ کشور جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، ایتالیا، بولیوی، پرو، چین، عراق، مصر، مکزیک و یونان از سال ۲۰۱۷ تشکیل شده و جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ ریاست دوره‌ای و میزبانی این مجمع را بر عهده داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۳ دی ۱۴۰۲
وای به حال مردمی که تو وزیرشون هستی
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۱:۲۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
تکرار ادعا‌های وزیر خارجه انگلیس علیه ایران دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت امیرعبداللهیان ناتوان و عاجز وزیر امور خارجه کشورمان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۰۱ ۰۳ دی ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که هیچ گاه در جهان عامل صلح و ثبات و امنیت نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۸:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۲
افزایش قربانیان جنگ غزه به ۲۰۲۵۸ شهید. تعداد شهدای خبرنگار در غزه به ۹۹ نفر رسید. سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا دست به کار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۲ دی ۱۴۰۲
وقتی جهل و غرور بیجا عربی مانع اتحاد کشورهای اسلامی و عربی علیه متجاوزان صهیونیست میشود : از دیگران چه انتظاری دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۲ دی ۱۴۰۲
نمدونم کی قراره شما بفهمید و متوجه بشید که شورای امنیت و سازمان ملل رو خود صهیونیست ها و آدم کش ها دارن اداره میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۲ دی ۱۴۰۲
سازمان ملل، سازمان حقوق بشر، شورای امنیت و... فقط در جهت کمک به آمریکا ، اروپا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده و باید هرچه سریعتر منحل شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۲ دی ۱۴۰۲
استاد شورا که چندی قبل با اکثریت آراء قطعنامه آتش بس رو تصویب کرد اینکه دو طرف درگیر به آن اهمیتی ندادند هم مشکل شورای جهانی است!!؟؟
کاش یه شورای جهانی مبارزه با اختلاس گران هم داشتیم تا افراد اختلاس گر رو بایکوت تحریم تحت تعقیب جهانی می کردند نتوانند فرار کنند به کشور های مختلف

هواس مان پرت نخواهد شد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۲ دی ۱۴۰۲
جزایر سه گانه رو دریاب .
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۴۰ ۰۲ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت خود شورای نا امنی است و سازمان ملل هم سازمان نا ملل و آژانس انرژی اتمی هم آژانس دارندگان بمب اتم!!؟؟ و جهان و سازمانهایی هم وابسته به همین دارندگان بمب اتم !!!!؟؟؟؟
یعنی جهان جهان وحشی‌گری و جهان بی قانونی است
نمونه اش ریختن میلیونها تن بمب بر سر تک شهر اسلامی غزه ،توسط غربیهای وحشی و ضد دموکراسی واقعی و عبریهای اشغالگر و کودک کش و صهیونیست و عربهای بزدل و نوکر و وابسته و آمریکای ضد اخلاق و حقوق بشر و آزادی و انسانیت
این است جهان ما و سازمان ملل و شورای امنیت
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۵۲ ۰۲ دی ۱۴۰۲
136 نفر از اعضای سازمان ملل در جنگ 75 روزه غزه جان باختند و 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است و این حالی است که در پی این جنایات بیش از 21 هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند که بخش عمده آن‌ها از زنان و کودکان هستند. بیش از 9 هزار و 800 کودک فلسطینی تاکنون به دست اسرائیل قتل‌عام شده‌اند، این جنگی است که علیه کودکان در جریان است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ دی ۱۴۰۲
؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا و رژیم صهیونسیتی به عنوان عوامل نسل کشی در غزه باید محاکمه شوند
۱۶:۱۷ ۰۲ دی ۱۴۰۲
آمریکا و رژیم صهیونسیتی به عنوان عوامل نسل کشی در غزه باید محاکمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۰۴ ۰۲ دی ۱۴۰۲
تا زمانی که اسرائیل فلسطین را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد.
تا زمانی که اسرائیل غزه را ترک نکند، گفتگوی صلح وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل جنایات اسرائیل غاصب ساکت هستند؟
۱۵:۵۸ ۰۲ دی ۱۴۰۲
مدعیان حقوق بشر چرا در مقابل جنایات اسرائیل غاصب ساکت هستند؟
سازمان ملل حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
آمریکا حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
اروپا حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۴۷ ۰۲ دی ۱۴۰۲
دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۴۵ ۰۲ دی ۱۴۰۲
عراق نباید پناهگاه تروریست‌ها باشد و این در حالی است که اقلیم کردستان عراق از سال 1982 تاکنون مقر اصلی تروریست ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۲
شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۲۸ ۰۲ دی ۱۴۰۲
رسوایی مدعیان حقوق بشر آمریکایی و اروپایی هر روز مشهودتر می‌شود.
مدعیان دروغین حقوق بشر در آمریکا و اروپا رسواتر از هر زمانی هستند.ن
ماینده آمریکا در سازمان ملل رسما باید از ایران عذرخواهی کند. آمریکا از سال 2003 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در عراق و لیبی بوده است. آمریکا از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در سوریه بوده است. آمریکا از سال 2015 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در یمن بوده است. آمریکا از سال 2021 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در اوکراین بوده است.
و این در حالی است که دوستان اسرائیل جنایتکار هم در آمریکا، انگلیس و فرانسه وغیره اعتراف کردن که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
آمریکا جنایتکار و سوئد جنایتکار و همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار آشکارا از پ.ک.ک و ی.پ.گ حمایت می‌کنند. شرم آور و تاسف بار است که رژیم صهیونیستی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق و منطقه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. داعش از سال 2011 تاکنون با هدایت آمریکا و انگلیس و عربستان دست به اقدامات تروریستی می زند داعش منتسب به آمریکا و انگلیس و عربستان سعودی است و با مدیریت، هدایت و پشتیبانی این سه کشور دست به اقدامات تروریستی می‌زند.

در پاسخ به رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در امور سیاسی در نشست شورای امنیت و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

درحالیکه واشنگتن خواهان آرامش در سوریه نیست و از سال 2011 تاکنون هم نبوده است ارتش آمریکا همچنان غارت نفت سوریه است و هم حمایت از تروریست ها در سوریه است. نماینده آمریکا جنایتکار نباید قطعنامه شورای امنیت درباره غزه را وتو کند.

۱۴:۰۷۰۱ دی ۱۴۰۲/ سربازان آمریکایی در سوریه و عراق چه غلطی می کنند؟ حضور سربازان آمریکایی در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند چرا؟ نیروهای ائتلاف آمریکایی 100 درصد فقط از داعش در سوریه و عراق حمایت نظامی می کنند. و این در حالی است که ائتلاف آمریکایی از سال 1393 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟

۱۳:۴۴۰۱ دی ۱۴۰۲/ شمار شهدای حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه از 21 هزار نفر عبور کرد پس ثابت شده است که در سازمان ملل قانون و عدالت وجود ندارد و از سال 1945 تاکنون هم نداشته است.

آمریکا هزاران تروریست را از کشورهای اروپایی به عراق آورد. آمریکا هزاران تروریست را از کشورهای اروپایی به سوریه آورد.

دولت بایدن جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ غزه است. دولت بایدن جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه بوده است. دولت بایدن جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان و سوریه 100 درصد فقط با حمایت آمریکا صورت می گیرد.

غزه؛21 هزار شهید در سایه تداوم جنگ علیه بیمارستان‌ها صبح امروز، جمعه ۲۲ دسامبر وزارت بهداشت نوار غزه در هفتاد و هفتمین روز از جنایات ارتش اسرائیل علیه مردم فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه از ۲۰هزار نفر عبور کرده و بیمارستان‌ها و کادر درمان به اهداف جنگی تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

از سال 1982 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم و سایر گروه های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2001 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.

از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۵:۲۲ ۰۲ دی ۱۴۰۲
ادعا‌های جدید کاخ سفید درباره ایران دخالت و مداخله در امور داخلی است و به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت امیرعبداللهیان ناتوان و عاجز وزیر امور خارجه کشورمان بوده است.
آخرین اخبار