۲۲ سند مالکیت اراضی کشاورزی شیخ‌شبان از توابع استان چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

۲۲ سند مالکیت اراضی کشاورزی روستای شیخ شبان امروز شنبه دوم دی ماه ۱۴۰۲ و با حضور معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک واگذار شد.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه روستای شیخ شبان ۸۴ شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: تا پایان امسال تمام تعهد و برنامه صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی اهالی روستا به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: صدور سند مالکیت یک گام برای تثبیت مالکیت اراضی زراعی، مسکونی، ملی است.


بیشتر بخوانید


بابایی اضافه کرد: با صدور سند مالکیت در این روستای شاخص، مشکل چندین ساله اهالی روستا رفع خواهد شد و تا پایان سال اراضی کشاورزی این روستا سند دار و جشن صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی این روستا اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

علی اصغر سلیمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای صدور سند مالکیت در روستای شیخ‌شبان قرارداد با شرکت منعقد شده و شرکت در روستا مستقر شده است و در برنامه است که برای دوهزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی این روستا سند مالکیت صادر شود که تاکنون دوهزار و ۵۰۰ هکتار نقشه‌برداری شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون برای یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی پرونده تشکیل شده است.

سلیمان گفت: تا پایان امسال روستای شیخ شبان به عنوان نخستین روستای استان ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی این روستا سنددار خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین در دیدار با خانواده شهید سیدمصطفی محمدی در روستای شیخ شبان، سند مالکیت زمین کشاورزی خانواده این شهید را به مادر بزرگوار این شهید اهدا نمود. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در این سفر یکروزه ضمن دیدار با استاندار، حضور در شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال چهارمحال و بختیاری، ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان را افتتاح و با برگزاری هفتاد و هفتمین شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت در این استان، ضمن بررسی عملکرد واحد‌های ثبتی با حضور رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری، از رؤسای واحد‌های ثبتی شهرستان‌هایی که موفق به اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی شده اند، تقدیر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار