آقای ذاکری اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان آذربایجان شرقی دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکتهای حمل و نقل در استان است.
وی ادامه داد: تکمیل پروژههایی چون کریدور غرب به شرق موجب تسهیل فعالیتهای حمل و نقل استان خواهد شد و ورودی تبریز از غرب و نیز حجم بالای ترافیک بزرگراه شهید کسایی از بزرگترین مشکلات استان در حوزه حمل و نقل جادهای هستند.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس دادههای آماری اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمدهای در تصادفات و تلفات جادهای استان دارند و تکمیل آزادراه تبریز - ارومیه تاثیر بسزایی در بهبود این شرایط خواهد داشت.
وی افزود: آزادراه تبریز - مرند - بازرگان نیز دیگر پروژهای است که با تکمیل آن بار ورودی به تبریز از منطقه شمالغرب به شدت کاهش مییابد و تکمیل و بهرهبرداری از آزادراه مراغه - هشترود نیز موجب میشود شبکه آزادراههای آذربایجانشرقی بیش از پیش پیوسته شود.
آقای ذاکری خاطرنشان کرد: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز - مرند - بازرگان و ۳۷ کیلومتر از آزادراه مراغه - هشترود تا پایان سال به بهرهبرداری خواهد رسید.