رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس گفت: وضعیت کیفیت هوا در این شهرستان بواسطه وجود ذرات معلق گردو غبار برای همه گروهها «خطرناک» اعلام شده است.

محمد ملتجی گفت: در حال حاضر میانگین ۱۲ ساعته حجم ذرات با قطر PM۱۰ به بالای ۴۲۵ میلی‌گرم در متر مکعب رسیده است که شرایط خطرناکی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در این شرایط به صورت جدی به افراد دارای بیماری ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار توصیه می شود، از فعالیت در فضای باز پرهیز کرده و افراد عادی دیگر نیز تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرخس ادامه داد: روند افزایش حجم گرد و غبار در شهرستان سرخس از دیروز آغاز شده و همچنان طی امروز، شنبه ادامه دارد.

فرماندار سرخس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت همه مدارس سرخس در نوبت صبح به دلیل افزایش سطح آلایندگی ذرات گرد و غبار به صورت غیر حضوری است.

حسن نوری زاده افزود: در این شرایط فعالیت ادارات برقرار است اما بسیاری از کارکنان مجبور به استفاده از ماسک در محل کار هستند.

وی بیان داشت: وضعیت تردد در جاده ترانزیتی سرخس - مشهد به صورت روان جریان دارد و حرکت قطار سرخس - مشهد نیز برقرار است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار