خبرگزاری بلومبرگ از افت ۴۰ درصدی عبور نفتکش‌ها از دریای سرخ و باب‌المندب به دلیل حملات یمن به کشتی‌های اسرائیلی خبر داده است.

طی هفته جاری تنها ۳۰ نفتکش از تنگه باب‌المندب عبور کردند که نشان از کاهش ۴۰ درصدی نسبت به متوسط عبور نفتکش‌ها از این تنگه طی سه هفته پیش دارد.

به گزارش بلومبرگ، این تنگه آبی میان یمن و آفریقا، کمتر از کانال سوئز در انتهای دیگر دریای سرخ مشهور، اما به همان اندازه حیاتی است. حجم عظیمی از نفت خام، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی از خاورمیانه و هند از طریق این آب‌ها به سمت اروپا و نفت روسیه از این مسیر به هند و چین حمل می‌شود. برخی شرکت‌های بزرگ کشتیرانی طی روز‌های گذشته حمل کالا و نفت از این تنگه را به خاطر حملات حوثی‌های یمن (انصارالله یمن) متوقف کرده‌اند.

آمار‌های شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد در ۱۱ ماه سال جاری میلادی روزانه ۷،۸ میلیون بشکه نفت و محصولات نفتی از این تنگه عبور کرده‌اند که ۱۸ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است. علت این امر، رشد خرید نفت روسیه توسط هند و چین و همچنین افزایش خرید نفت اتحادیه اروپا از کشور‌های خاورمیانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۰۲ دی ۱۴۰۲
انصارالله واقعا آدم رو به شگفتی میندازه...
چقدر قشنگ میجنگن، میرن جلو، کشب میگیرن...
ندیدم به مردی شیعیان یمن
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۲۳:۵۹ ۰۱ دی ۱۴۰۲
یمنی ها هرچی شیطنت در دریای سرخ انجام دهند دودش به چشم ایران میرود . اولین واکنش ائتلاف روسیه با کشورهای عرب خلیج فارس برسر جزایر سه گانه بود . چین هم احتمالا" به این ائتلاف می پیوندد.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
آفرین جنگجویان با اقتدار با زبان اقتدار وقدرت با آنها رفتار کردن وکسی جرات آمدن به آن بندر رو نداره زبان واستراتژی قدرت یعنی اینطوری سربلند باشید ای عزیزان یمنی.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۸:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۲
اومای گاد40درصدیعنی چنددرصد
Iran (Islamic Republic of)
تظاهرات گسترده مردم یمن/ ائتلاف آمریکایی ما را نمی‌ترساند
۱۷:۰۴ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تظاهرات گسترده مردم یمن/ ائتلاف آمریکایی ما را نمی‌ترساند
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۱۱ ۰۱ دی ۱۴۰۲
وقتی کره شمالی آمریکاراباچندتابمب اتمی نابودکردحالت جامیاد
آخرین اخبار