اول دی سالروز شهادت مجتبی استکی

مجتبی استکی نماینده شهرکرد در دوره اول مجلس شورای اسلامی، اول دی ماه ۱۳۶۰ در مشهد به دست سازمان مجاهدین خلق ترور شد و به شهادت رسید.

شهید مجتبی استکی متولد فروردین ۱۳۳۴ در شهرکرد است. او پس از شهادت برادرش شهید رحمان استکی نماینده مردم شهرکرد در دور اول مجلس شورای اسلامی، که در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و۷۲ تن از یارانش به شهادت رسید، به اصرار مردم و بزرگان شهرکرد در انتخابات میان دوره‌ای داوطلب شد و موفق شد به عنوان جوان‌ترین نماینده در سن ۲۱ سالگی به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

وی تنها شش ماه پس نمایندگی مجلس، به دست عوامل کور منافقین به همراه شهید امامقلی جعفر زاده فرماندار وقت شهرکرد در حرم رضوی به شهادت رسید.

به گفته شاهدان عینی و دوستان نزدیک، وی یکی از نخبگان سیاسی بوده که با سخنرانی آتشین خود در روز خاکسپاری برادرش مردم او را بهتر می‌شناسند.


بیشتر بخوانید


عباسیان یکی از دوستان شهید می‌گوید: شهید مجتبی پس از راهیابی به مجلس با سخنرانی‌های خود نسبت به مسائل آن روز نبوغ خود را به نیرو‌های نفوذی دشمن اثبات می‌کند که آنان سعی کردند این نبوغ را در نطفه خفه کنند.

سجادی یکی دیگر از دوستان شهید می‌گوید: شهید مجتبی یک نیروی انقلابی وولایی واقعی بود. او هرگز دروغ نمی‌گفت وتدین، ادب و احترام او به دوستان بویژه والدین و بزرگتر‌ها زبانزد بود.

مهدیه از دوستان شهید هم مسجد جامع را پایگاه اصلی آنان برای مبارزات انقلابی و محل تصمیم گیری‌ها در امور جاری می‌دانست که شهید مجتبی از جمله فعالان بود.

شهید مجتبی دومین شهید خانواده مرحوم حاج رضا استکی بود که پس از او برادرش حمید در سال ۱۳۶۲ در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار