مهدی صمدی معلم فداکار روستای کمران بودکه در شب یلدا برای رفتن در کنار خانواده در زیر برف مدفون شد.

در طولانی‌ترین شب سال یادی کنیم از معلمان ایثارگر که در مسیر رفت‌وآمد به روستا‌های صعب‌العبور به مناطق زندگیشان برای دورهمی شب یلدا دچار نامهربانی طبیعت می‌شوند.


مهدی صمدی درسال۱۳۵۳در محله جوی آبادقدیم واقع در خیابان کهندژ اصفهان متولد شد پس از تحصیلات دوران ابتدایی و راهنمایی دررشته تجربی ادامه تحصیل دادو سپس درسال۱۳۷۲دررشته آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم الهی قمشه‌ای شهرضا پذیرفته شد.


پس ازتحصیلات دوساله‌ی تربیت معلم سال اول معلمی را (۱۳۷۵) درپیربکران سپری کرد سپس به علت این که سهمیه خدمتی او شهرستان فریدونشهرتعیین شده بود درسال۷۶ به فریدونشهررفت و درمنطقه‌ی پشتکوه روستای کمران مشغول تدریس به دانش آموزان بی بضاعت آن منطقه شد.
روحیه خدمت رسانی او به حدی بود که هنگامی که به اصفهان می‌آمد برای مردم آن روستا دارو تهیه و با خود به روستا می‌برد.


صمدی درصبح روز۳۰آذرماه۷۶به قصد دیداربا خانواده روستای کمران را ترک کرد مردم روستا به علت برف و یخبندان شدید مانع رفتن اوشدند، ولی وقتی بااصرار او مواجه شدندلباس و جوراب وچوب دستی به او دادند و اوروانه فریدونشهر شد.


پس از طی کردن کیلومتر‌ها مسافت دربرف؛ درمنطقه‌ی میدانک دچار برف و کولاک شدید این منطقه شد سپس خسته و ناامید برای این که ردی ازخود به جای گذارد ساک دستی اش را به چوب دستی گره زد و درپای آن برای همیشه به خواب رفت.


پیکر یخ زده‌ی معلم خوب روستا پس ازچند شبانه روزبه همت عابران درزیر توده‌ای ازبرف پیداشد، پیکرش بر دستان مردم قدرشناس فریدونشهر در روز ۵ دی ماه تشییع شد و سرانجام درروز چهارشنبه ۶دی ماه۷۶ به زادگاهش جوی آباد قدیم منتقل و به خاک سپرده شد.


امروز مدرسه روستای مازه وهرگان شهرستان فریدونشهر به نام این معلم نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.