مخالفت هیلی با حذف ترامپ از رقابت‌های ریاست جمهوری

نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، مخالفت خود را با حذف ترامپ از رقابت‌های ریاست جمهوری در کلرادو اعلام کرد.

نیکی هیلی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، مخالفت خود را با رد صلاحیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی دادگاه عالی کلرادو ابراز کرد.

هیلی در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: این ایده که قضات تعیین کنند چه کسی می‌تواند یا نمی‌تواند در رای گیری شرکت کند غیرقابل تصور است و من فکر می‌کنم مردم کلرادو باید عصبانی باشند.

دادگاه عالی کلرادو روز سه شنبه حکم داد که بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی، که بیان می‌کند کسانی که سوگند یاد کرده‌اند از قانون اساسی حمایت کنند، نمی‌توانند علیه آن شورش کنند، باید ترامپ از حضور در رقابت‌های انتخاباتی منع شود.

هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل و فرماندار سابق کارولینای جنوبی، تایید کرد که ترامپ را «به تنهایی» شکست خواهد داد و برای حذف او از صندوق رای نیازی به قاضی و دادگاه ندارد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم (ترامپ) رئیس‌جمهور شود، فکر می‌کنم باید رئیس‌جمهور می‌شدم. فکر می‌کنم اگر من بودم کشور ما خیلی بهتر عمل می‌کرد، اما این رقابت باید منصفانه و برابر با او در رای‌گیری باشد. فقط به این دلیل که این قضات لیبرال او را دوست ندارند، می‌خواهند او را از رای گیری دور نگه دارند؛ این یک دموکراسی نیست، این چیزی نیست که ما هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۲
به هم نون قرض میدهند
همشون یکی هستند
یک سیاست خارجی
آخرین اخبار