معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مشارکت بیش از ۳۹۶ هزار نفر از جمعیت واجد شرایط این استان در پویش ملی سلامت خبر داد.

دکتر محمد جعفرزاده گفت: تاکنون ۴۴ درصد جامعه هدف بالای ۱۸ سال و مادران باردار در اجرای این پویش مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بر اساس ارزیابی اولیه انجام شده، از میان جمعیت پایش شده در استان اردبیل، حدود ۱۱ درصد مبتلا به فشار خون بالا و حدود پنج درصد نیز مبتلا به دیابت هستند.

او شناسایی و شروع مراقبت و درمان افراد مبتلا را از جمله اهداف این پویش ملی عنوان کرد و با دعوت از مردم استان جهت مشارکت در اجرای این پویش گفت: برای اجرای این طرح ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط هستند.

دکتر محمدزاده تصریح کرد: انتظار داریم که بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف در اجرای این طرح که با سلامت خود آنها ارتباط دارد، مشارکت کنند.

او همچنین اظهار کرد: در پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان ماه شروع شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت، وضعیت جسمانی و سلامت جمعیت بالای ۱۸ سال و مادران باردار استان در خصوص ۲ بیماری مهم و خطرناک دیابت و فشار خون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل درادامه گفت: با توجه به محدودیت زمانی اجرای طرح، از همه افراد بالای ۱۸ سال استان درخواست می‌شود تا در اسرع وقت به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و از آخرین وضعیت سلامت خود نسبت به ابتلای احتمالی به دیابت و فشار خون بالا مطمئن شوند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.