پلمب هزار و ۲۴۲ بنگاه املاک غیر مجاز در خراسان رضوی

با توجه به شناسایی برخی تخلفات، تاکنون ۷۰ میلیارد ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف اخذ شده است.

محمدحسن قانع دبیر کار گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۰۶۳۸ بازرسی از مشاوران املاک استان خراسان رضوی انجام شد که ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه‌های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام گرفته است.

وی افزود: برخی تخلفات مشاوران املاک استانی طی این مدت شامل دریافت حق الزحمه مازاد، صادرنکردن کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه بوده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: همچنین طی این مدت ۱۲۴۲ مشاور املاک غیر مجاز نیز در استان پلمب شد.

قانع با اشاره به اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف، به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه‌های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.

وی گفت: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب و معتبر جدید را که از حقوق مسلم شهروندی است در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمیسیون حتمأ فاکتور صادر کنند.

دبیر کار گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان افزود: رعایت نرخ‌های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری مخصوصا سامانه محاسبه و تعیین اجاره بهای واحد‌های مسکونی در بنگاه‌ها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.