با توجه به شناسایی برخی تخلفات، تاکنون ۷۰ میلیارد ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف اخذ شده است.

محمدحسن قانع دبیر کار گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۱۰۶۳۸ بازرسی از مشاوران املاک استان خراسان رضوی انجام شد که ضمن صدور اخطاریه و تشکیل پرونده برای بنگاه‌های فاقد مجوز، اقدامات قانونی برای برخورد با متخلفان این حوزه نیز انجام گرفته است.

وی افزود: برخی تخلفات مشاوران املاک استانی طی این مدت شامل دریافت حق الزحمه مازاد، صادرنکردن کد رهگیری، نصب نکردن نرخنامه و درج نکردن حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه بوده است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: همچنین طی این مدت ۱۲۴۲ مشاور املاک غیر مجاز نیز در استان پلمب شد.

قانع با اشاره به اینکه تمامی مشاورین املاک علاوه بر اتصال به سامانه املاک و مستغلات راه و شهرسازی و نوین اصناف، به دریافت هولوگرام و نصب بر مبایعه نامه الزام دارند، افزود: نصب هولوگرام یکی از اقدامات مهمی است که از سوی اتحادیه‌های صنفی مشاورین املاک در حال اجرا است.

وی گفت: مشاوران املاک باید نرخ نامه مصوب و معتبر جدید را که از حقوق مسلم شهروندی است در معرض دید عموم نصب و در زمان اخذ کمیسیون حتمأ فاکتور صادر کنند.

دبیر کار گروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان افزود: رعایت نرخ‌های مصوب، اخذ کارت مباشرت برای متصدیان مشاورین املاک و برخورداری از سیستم‌های نرم افزاری مخصوصا سامانه محاسبه و تعیین اجاره بهای واحد‌های مسکونی در بنگاه‌ها برای ثبت اسناد و مستغلات نیز ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.