مراسم زنگ آب در راستای پانزدهمین جشنواره نخستین واژه با هدف جلب توجه به آب و حفظ و حراست از این مایه حیات در شهرستان سقز برگزار شد.

مراسم زنگ آب در قالب پانزدهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه ویژه دانش‌آموزان با مشارکت امور آب و فاضلاب سقز، آموزش و پرورش و سایر ادارات مرتبط در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان برگزار شد.

 گلباغی مدیر آموزش و پرورش سقز در این جشنواره اظهار کرد: پیام این مراسم مصرف بهینه آب برای دانش آموزان است که با لحاظ کردن خانواده‌های این دانش‌آموزان و همکاران، جمعیت بزرگی مخاطب پیام جشنواره هستند.

وی افزود: اگر بتوانیم این پیام مصرف بهینه را به خوبی در میان دانش‌آموزان نهادینه کنیم قطعا آن‌ها نیز قادر هستند که موضوع مصرف صحیح را به درون خانواده‌های خود برده و به این ترتیب هدف نهایی این جشنواره محقق می‌شود.

مدیر امور آبفا سقز هم گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره، آموزش مدیریت مصرف آب و روش‌های بهینه مصرف به دانش‌آموزان و محصلان و همچنین افزایش شناخت دانش‌آموزان از وضعیت منابع آب استان است.

سیدجلال صادقی افزود: همچنین قصد داریم با برگزاری این برنامه، سطح آگاهی کودکان را در ارتباط با نقش و اهمیت آب در زندگی افزایش دهیم و آن‌ها را با مفاهیم صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف آب بیشتر آشنا کنیم.

به گفته وی انتقال مفاهیم آموزش داده شده به خانواده‌ها از طریق دانش‌آموزان، جا انداختن فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش روحیه مشارکت‌پذیری و همچنین ارتباط کودکان و اولیا و مربیان با مجموعه آب و فاضلاب و برجسته کردن نقش آن‌ها در حفظ منابع و مصرف صحیح آن از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

توزیع بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان و مربیان و اولیا و همچنین نواخته شدن زنگ آب توسط مسئولان شرکت آبفا و آموزش و پرورش و برنامه‌های شاد فرهنگی ویژه دانش آموزان از دیگر بخش‌های جشنواره پانزدهم نخستین واژه در سقز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.