مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: سمن‌ها و نهاد‌های مردمی تسهیل گر، شتاب دهنده و اقدام کننده هستند و در هر یک از این سه حوزه فعالیت کنند رسانه ملی باید فعالیت‌های شان را بخوبی منعکس کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد.

احمد پهلوانیان در شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد استان، گفت: رسانه به طور طبیعی و ذاتی باید سطح تماس خود را با مردم افزایش دهد و هر چه این سطح تماس افزایش پیدا کند. داده‌ها و ورودی‌های دانشی رسانه افزایش و با همکاری و تعامل منزلت رسانه ارتقاء می‌یابد.

او تاکید کرد: رسانه اگر بتواند با صنوف، اقشار و سازمان‌های مردم نهاد ارتباط دوسویه و مستمر داشته باشد در پیام رسانی، مهندس پیام و نشست پیام رسانه در دل جامعه، موفق خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای فارس با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر سرایت حکمرانی به مردم بوسیله حلقه‌های میانی افزود: رسانه ملی باید از طریق سرحلقه‌های این حکمرانی یعنی دریافت داده، بازآفرینی و بازتاب آن به جامعه را از دل سمن‌ها محقق سازد.

پهلوانیان با بیان اینکه حمایت از سمن‌ها اعتقاد و باور ما است و براساس دستور و سفارش نیست، افزود: سمن‌ها و نهاد‌های مردمی تسهیل گر، شتاب دهنده و اقدام کننده هستند و در هر یک از این سه حوزه فعالیت کنند رسانه ملی باید فعالیت‌های شان را بخوبی منعکس کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: مجور فعالیت گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ازسوی نهاد‌های مختلفی از جمله وزارت کشور، بهزیستی، فراجا، اداره کل ورزش و جوانان و دادگستری صادر و به اقتضای نوع مجوزها، ساز و کار‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

مومن زاده افزود: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت مردم محدود به این مجوز‌ها نیست کما اینکه گروه‌های جهادی متعددی در فارس در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند و فارس از این لحاظ بیشترین تعداد گروه‌های جهادی را درکشور دارد که نامشان سمن نیست، اما در همین ساختار تعریف می‌شوند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: گستره حضور گروه‌های مردمی گستره وسیعی است و نباید این موضوع را محدود دید، زیرا محدود دیدن آن، چالش ایجاد میکند و باید هرجا این گروه‌های مردمی به هر اسمی فعالیت می‌کنند شناسایی شوند تا ظرفیت سازی انجام شود.

رییس شورای توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فارس گفت: هرگاه در فضای ذهنی جامعه نامی از سمن‌ها برده می‌شود خیلی‌ها فکر می‌کنند تعداد کمی در یک گروه در حال فعالیت هستند در حالیکه در برخی سمن‌ها افراد زیادی فعالیت می‌کنند و باید این سمن‌ها را تقویت کرد تا ضریب نفوذ اجتماعی خوبی پیدا کنند.

مومن زاده به حضور موضوعی سمن‌ها هم اشاره کرد و گفت: باید به اقتضای شرایط، سمن‌های موضوعی را تعریف و جهت دهی کرد تا این سمن‌ها در عرصه تخصصی ورود کنند و آن عرصه تخصصی را ادامه دهند.

او خواستار پوشش رسانه‌ای رویداد‌ها و فعالیت‌های سمن‌ها برای معرفی بهتر و بیشتر به مردم بوسیله رسانه ملی شد و این کار را موجب حس دیده شدن و انگیزه مضاعف اعضای این گروه‌ها دانست.

مومن زاده معرفی تولیدات سمن‌ها به جهت فرهیختگی و رشد یافتگی آنان، تقویت روحیه و رویکرد مطالبه گری آن‌ها و به دنبال آن اقناع سازی مردم توسط سمن‌ها و پایش گروه‌های مردمی برای جهت دهی به فضای فرهنگ سازی جامعه را از دیگر موضوعات مورد توجه در این حوزه برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار