معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: راهکار‌های اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند راهگشا باشد و اعضا باید نقش آفرین باشند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: شورای گفتگو، فرصت تعامل و هم اندیشی بخش‌های دولتی و خصوصی است. 

او افزود: در این شورا، دغدغه و مشکلات بخش خصوصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکار‌های لازم برای حل آن ارائه می‌شود.

اشرفی با اشاره به اینکه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی جایگاه تعاملی دارد و خیلی از مباحث اقتصادی باید مورد بحث قرار گیرد، اظهار کرد: باید همه مدیران دولتی و بخش خصوصی در این شورا مشارکت کنند و با بیان راهکار و نقطه نظراتشان در حل مشکلات مختلف نقش‌آفرینی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: باید در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی رویکرد متفاوت داشته باشیم و فضا برای مشارکت و گفتمان همه افراد فراهم شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک استان قابلیت احیا دارند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در بحث نهضت احیای واحد‌های تولیدی راکد و غیرفعال رتبه دوم کشور و در بحث احیای معادن رتبه اول کشور را کسب کرده است.


بیشتر بخوانید


اشرفی بر راه‌اندازی هیأت اندیشه‌ورزی با ترکیبی از بخش‌های دولتی و خصوصی در استان تأکید کرد تا بر مبنای نظرات هیأت اندیشه‌ورز در مسائل اقتصادی و توسعه استان حرکت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه معدن کاری اگر به درستی رفتار شود، توسعه همه جانبه شکل می‌گیرد در غیر این صورت جوامع محلی آسیب خواهند دید.

او از تفویض کامل ماده ۲۲ قانون معادن به استان‌ها جهت سرعت بخشیدن به حل مشکلات پیش روی معدنکاران استان گفت و ادامه داد: باید هنر سرمایه گذاران و معدن‌کاران استان این باشد که خودشان نسبت به بازاریابی و صادرات محصولاتشان اقدام کنند.

در این شورا انتخابات تعیین کاندیدای عضویت در بخش خصوصی در حوزه اصناف برگزار و علی جعفرپور مقدم به مدت یک سال انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.