وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار مجوز کودکستان صادر و سازمان تعلیم و تربیت کودک (توتک) برای مدیریت بهتر این مجوز‌ها تشکیل شده و تاکنون بیش از ۳۲ هزار مجوز فعال را ساماندهی کرده است.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش درباره مجوز‌های کودکستان ها  به رادیو جوان گفت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار مجوز کودکستان صادر شده است و این مسئله به طور کامل با رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) گذاشته شده است. 

وی در ادامه افزود: برای مدیریت بهتر این مجوز‌ها و بهره‌برداری از آن‌ها، سازمانی به نام "توتک" یا سازمان تعلیم و تربیت کودک تشکیل شده است. این سازمان تاکنون نزدیک به بیش از ۳۲ هزار مجوز فعال را ساماندهی کرده است. متأسفانه، بسیاری از این مجوز‌ها هنوز به صورت کاغذی وجود دارند؛ اما همه کودکستان‌های فعال شناسایی شده‌اند و برای ساماندهی آن‌ها، یک سازوکار در دست اجرا قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سازمان تعلیم و تربیت کودک «توتک» خاطر نشان کرد: در این راستا، آیین‌نامه تعلیم و تربیت کودک یا تربیت عوامل کودک٬ تصویب شده و در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است. همچنین، حمایت از مؤسسان مهدکودک‌ها و کودکستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و هیئت امنای این سازمان در تلاش برای ارتقای بهترین راهکار‌ها برای آینده است. 

وی افزود: از روز اول تأسیس، سازمان "توتک" با نام "یارستان کودکستان" فعالیت خوبی داشته است. این سازمان به مردم و افراد علاقه‌مند به مهدکودک‌ها، منابع و کتاب‌ها، بازی‌ها و سامانه‌های مفیدی را برای رشد کودکان آینده‌ساز، معرفی می‌کند.

رضامراد صحرایی در پایان در پاسخ به این که آیا مربیان مهدکودک‌ها باید تابع آموزش و پرورش باشند یا خیر، بیان کرد: کودکستان‌ها از نظر حقوقی غیر دولتی هستند و دارای قوانین خاص خودشان نیز خواهند بود؛ اما مربیان تابع ضوابط آموزش و پرورش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ دی ۱۴۰۲
تعداد بچه تو هر سالن محل تجمع بچه ها نباید کمتر از ده متر به ازای هر بچه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۱ دی ۱۴۰۲
کودکستان متراکم با سرانه کمتر از پنجاه متر مربع = جهنم بچه ها
آخرین اخبار