صادق امیری گفت: تاکنون در مهاباد بیش از ۸۲ هزار نفر در طرح غربالگری دیابت و فشار خون مشارکت کرده اند و این شهرستان از نظر مشارکت در آذربایجان‌غربی پیشتاز است.

امید صادق‌امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۲ بیماری فشار خون و دیابت اغلب تا قبل از ۴۰ سالگی هیچ گونه علائمی ندارند و آنچنان که تحقیقات نشان داده، عمده بیماران در این پویش کسانی بودند که از وضعیت سلامتی خود در مقابل این ۲ بیماری آگاهی و اطلاع نداشتند.

وی اضافه کرد: در این بین افراد بین ۱۸ تا ۴۰ سال که چاق بوده یا اضافه وزن دارند و نیز افرادی که سابقه ابتلا به دیابت را در بستگان درجه یک خود داشته و یا کم تحرک هستند و نیز زنانی که سابقه ابتلا به دیابت بارداری دارند، نیز مشمول انجام غربالگری دیابت می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: فشار خون و دیابت ریسک فاکتور ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند نارسایی کلیه، سکته قلبی، بیماری‌های چشمی هستند، بنابراین شناسایی زودهنگام و کنترل و درمان آن‌ها می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها داشته باشد.

صادق امیری در ادامه گفت: از تمام افراد واجد شرایط درخواست داریم تا در روستا‌ها به خانه‌های بهداشت و در شهر‌ها به پایگاه‌های بهداشت و یا مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هدف اصلی از اجرای این پویش، افزایش دانش مردم درباره اهمیت بیماری‌های دیابت و فشاری خون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.