کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای آینده سرعت وزش باد در مناطق مختلف استان به خصوص در ساعات بعدازظهر به حد نسبتا شدید می‌رسد و کولاک مقطعی برف ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی  کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت:‌ امروز آسمان اغلب مناطق استان تا قسمتی ابری است که به تدریج با افزایش پوشش ابرها و در ارتفاعات با مه آلودگی همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه آسمان استان صاف خواهد بود،‌ یادآور شد:‌ از روز جمعه سامانه جدیدی وارد کشور می شود که استان زنجان نیز از این شرایط جوی متاثر خواهد شد به طوریکه برای روزهای جمعه تا یکشنبه شرایط جوی ناپایداری پیش بینی شده است که در برخی مناطق با بارش پراکنده باران همراه می شود و شرایط برای بارش برف در ارتفاعات نیز مهیاست.

سلطانی خاطرنشان کرد:‌ طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با منفی ۶ درجه سردترین و گیلوان با ۱۸ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بود.

سلطانی گفت: دمای هوای فعلی زنجان منفی سه درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سردتر شده است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان منفی سه و ۶ درجه، ابهر منفی چهار و هفت، خرمدره منفی ۲ و هشت درجه، آببر سه و ۱۰ درجه، سلطانیه منفی ۶ و هشت درجه، قیدار منفی ۲ و هفت درجه و ماهنشان صفر و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

برچسب ها: وضعیت هوا ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.