مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از افزایش جمعیت حیات‌وحش این استان، طبق سرشماری اخیر گونه‌های جانوری خبر داد.

علی سالاروند  با اشاره به سرشماری حیات‌وحش در لرستان، اظهار داشت: تعداد افزایش یا کاهش حیات‌وحش و میزان زادآوری حیوانات در این سرشماری ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد سرشماری حیات‌وحش لرستان در امسال، تاکنون انجام شده‌است، افزود: سرشماری گونه‌های شاخص در پناهگاه حیات‌وحش سفیدکوه ازنا و منطقه حفاظت‌شده شاداب‌کوه پلدختر در ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲ انجام شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست و کارشناسان همراه با تجهیزات جدید از جمله پهپاد، تلسکوپ و دوربین‌های جدید در سرشماری حیات‌وحش این استان است.

وی با بیان اینکه سرشماری مناطق صید ممنوع لرستان و تنگ هفت در دست انجام است، بیان کرد: برآورد اولیه ما این است که جمعیت حیات‌وحش این استان به‌ویژه در گونه‌های جانوری قوچ، میش، کل و بز افزایش یابد.

سالاروند با تأکید به اینکه سرشماری حیات‌وحش لرستان تا پایان هفتۀ جاری به پایان می‌رسد، گفت: شناسایی گونه‌های شاخص مانند کل، بز، قوچ و میش در اولویت این طرح در پناهگاه‌های حیات‌وحش و مناطق حفاظت‌شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه ۱۵ پاسگاه محیط‌بانی ثابت و چهار پاسگاه محیط‌بانی سیار در این استان فعال است، ابراز کرد: پاسگاه‌های محیط‌بانی کول چپ و اشترانکوه فصلی است.

سالاروند با اشاره به ساخت پاسگاه‌های محیط‌بانی در لرستان، اظهار داشت: پاسگاه محیط‌بانیدر تشکن با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پاسگاه محیط‌بانی گرین در سلسله با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پاسگاه محیط‌بانی قالی‌کوه بزنوید با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار