همزمان با ایام شب یلدا انجام شد؛

اهدای ۱۲۰ بسته حمایتی به خانواده زندانیان در زرند

دادستان زرند از اهدای ۱۲۰ بسته حمایتی ویژه شب یلدا به خانواده زندانیان از سوی انجمن حمایت از زندانیان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: هم‌زمان با ایام فاطمیه و در آستانه آیین سنتی شب یلدا، انجمن حمایت از زندانیان زرند، جهت رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده زندانیان نیازمند با بهره گیری از کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین نسبت به تهیه بسته کمک معیشتی با اقلامی از قبیل: سبد غذایی، گوشت، مرغ و میوه اقدام و آن‌ها را میان تعداد ۱۲۰ خانواده‌ای که سرپرست آن‌ها در زندان هستند توزیع کرده است.

رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان با اشاره به اینکه اکثر زندانیان از اقشار ضعیف جامعه هستند  افزود: خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان به دلیل نبود سرپرست با مشکلات مادی و معنوی زیادی مواجه هستند که کمک هدفمند به آن‌ها می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در این قشر موثر واقع شود.

رضا یعقوبی با بیان اینکه برچسب زنی و نگاه منفی شهروندان به خانواده زندانیان موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در انجمن حمایت زندانیان شهرستان، تلاش شده تا این موضوع که هیچ خانواده‌ای نباید بخاطر زندانی شدن یکی از اعضای خود دچار آسیب و نگاه منفی جامعه شود به فرهنگ غالب تبدیل گردد؛ چرا که این موضوع با افزایش مشارکت خیرین در پویایی فعالیت‌های عام المنفعه انجمن موثر است.

دادستان زرند با قدردانی از تلاش مدیر عامل و اعضای انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تاکید کرد: درآمد انجمن از محل فعالیت‌های اقتصادی اشتغال زا برای زندانیان و نیز حمایت خیرین حاصل می‌شود که در این مسیر دادستان شهرستان نیز به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن نقش نظارتی دارد؛ از این روی و برای ایجاد شفافیت، اعتماد سازی، تغییر نگاه جامعه به خانواده زندانیان و در واقع ترغیب خیرین به حمایت بیشتر، اطلاع رسانی اقدامات انجمن به طور متناوب از طریق دادستانی انجام می شود.

وی تاکید کرد: همراهی مسئولان و خیرین همواره در رفع مشکلات خانواده زندانیان موثر بوده که امیدواریم با تقویت اینگونه حمایت‌ها از به وجود آمدن کانون جرم احتمالی و بیشتر شدن چرخه جرم در شهرستان جلوگیری شود.

شایان ذکر است از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۸۰ بسته حمایتی با ارزشی قریب ۶۶۰ میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان در زرند اهدا شده است.

برچسب ها: زندانیان ، نیازمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.