مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: جو پایدار همراه با افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها به ویژه در نواحی صنعتی و کاهش کیفیت هوا برای شهرهای این استان در پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا برای روزهای آینده تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت جمعه تا روز شنبه بر انباشت آلاینده‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی خاصی در استان سمنان برای پایان هفته وجود نخواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار کرد: ثبات در سردی هوا بدون تغییر محسوس در دمای هوا و افزایش دما از شنبه آینده از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان است.

وی با اشاره به آمار جوی شبانه‌روز گذشته گفت: روستای نردین با دمای سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و ایوانکی با دمای ۱۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان سمنان بودند.

مصطفوی اضافه کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر سمنان نیز برای روزهای پایانی این هفته به طور میانگین ۱۲ و چهار درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در محور غربی- شرقی کشور از این استان عبور می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.