معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه امسال ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وصولی جرائم تعزیراتی در حوزه‌های مختلف بوده است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون هماهنگی امور تغزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان گفت: با توجه به این که بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی توسط تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و صمت انجام می‌شود، برای ایجاد هماهنگی در این زمینه باید محوریت بازرسی‌های مربوط به تنظیم بازار با معاونت بازرسی صمت باشد.

او با اشاره به این که با توجه به مناسبت‌های که تا عید نوروز داریم، باید طرح نظارتی کلانی در این خصوص تهیه شود، افزود: از ۱۰۰ قلم کالای مشمول بازرسی، ۲۴ قلم آن کالا‌های اساسی است و در حال حاضر برای تامین کالا‌های تنظیم بازار مشکلی در استان وجود ندارد.

اشرفی خواستار استقرار بازرسان در بازار روز‌های شهرداری برای مدیریت بهتر تنظیم بازار شد و ادامه داد: مرکز ۱۲۴ رسیدگی با تخلفات صمت نباید تنها زنگ خور باشد، بلکه با توجه به تماس‌های مردمی، تحلیلی در این باره توسط بازرسی صمت باید ارائه شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از ظرفیت نیرو‌های مربوط به بازرسی در دستگاه‌های مختلف، هر چند کم هستند، باید بهترین بهره برداری در این خصوص شود.

اشرفی تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف باید در نمایشگاه شب یلدا مستقر شوند و اگر در غرفه‌ای تخلفی مشاهده کردند، با هماهنگی با مجری نمایشگاه، فورا برخورد لازم باید انجام شود و از حضور فرد متخلف در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های آینده جلوگیری شود.

او با اشاره به این که در حال پایش اقدامات تعزیرات استان هستیم، گفت: اگر مشخص شود که بازرسی‌های انجام شده در کاهش میزان تخلفات تاثیرگذار نبوده است، تجدید نظر در روش بازرسی‌های انجام خواهد شد.

به گفته معاون اساندار در ۹ ماهه امسال، در خصوص پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان، مبلغ هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان وصولی جرائم مورد نظر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.