مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتقا سطح ایمنی مردم در محورهای موصلاتی روستایی از مهمترین اهدف برنامه‌ای دولت در این استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی در برنامه صف اول در شبکه استانی دنا با بیان اینکه تا قبل از انقلاب راه آسفالته در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان وجود دارد که از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر روستایی و ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه است.  
 
راستا با بیان اینکه هزینه ساخت راه در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص جغرافیایی بیش از سایر مناطق کشور است افزود: شاخص راه آسفالته روستایی در کهگیلویه و بویراحمد ۶۰ درصد و این رقم در کشور بیش از ۸۰ درصد است.  
 
وی با بیان اینکه تامین راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و ایمن سازی راه‌های روستایی  در دستور کار دولت است افزود: در برنامه داریم همه راه‌های اصلی و ورودی‌های شهر‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد را چهار خطه کنیم.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۱۴ هزار واحد مسکن در استان در حال ساخت است گفت: میانگین پیشرفت ساخت این تعداد واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است و به زودی عملیات ساخت ۲ هزار واحد دیگر نیز آغاز می‌شود.  
 
وی از تکمیل عملیات ساخت ۲ هزار و ۵۴۰ واحد دیگر در استان خبر داد و افزود: زمین به اندازه کافی در همه شهر‌های استان به جز یاسوج برای ساخت مسکن وجود دارد و در شهر یاسوج هم به زودی این مشکل برطرف می‌شود.  
 
راستا با بیان این اینکه عملیات ساخت مسکن در سایت جهاد در یاسوج حال اجرا است گفت: میانگین پیشرفت این واحد‌ها حدود ۴۰ درصد است و در منطقه سروک توافق های نهایی با مالکان انجام گرفت و بقیه مراحل کار نیز در حال انجام است و به زودی عملیات ساخت در این منطقه نیز آغاز می‌شود.  
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۵۵۰ میلیون تسهیلات به متقاضیان مسکن پرداخت می‌شود گفت: هیچ متقاضی به دلیل آورده پایین از سیستم حذف نمی‌شود.  
 
وی گفت: طرح جامع  دو شهر یاسوج و دهدشت تکمیل و مراحل پایانی را می‌گذراند و طرح تفصیلی شهر یاسوج نیز بعد از طرح جامع نیز اجرا می‌شود.  
 
مدیر کل راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت امتیازات بسیار خوبی برای بازسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته است از متقاضیان خواست برای استفاده از این امتیازات به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کنند.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.