مهدی صداقتی سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دلائل عدم تکمیل بزرگراه یادگار امام (ره) در مدیریت شهری پیشین گفت: هر هدفی برای رسیدن به مرحله اجرا ابزار مخصوص لازم دارد. مدیریت شهری گذشته در پروژه یادگار امام تجهیز نشده بود. در میدان فتح دو دستگاه پل شرق به شرق و غرب به غرب ساخته شده، ولی چون هدف توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام نبود، این محدوده تبدیل به فضای سبز شد.
صداقتی با اشاره به بزرگراه شوشتری و نقش کلیدی آن در کاهش ترافیک پایتخت اضافه کرد: طبق بررسیهای معاونت حمل و نقل و ترافیک، ساخت بزرگراه شهید شوشتری ۱.۵ درصد از ترافیک کل تهران و نزدیک به ۵.۵ درصد از ترافیک محدوده شرق را کاهش میدهد. پروژه آزاد راه شهید شوشتری در ۲ فاز برنامهریزی شده بود. فاز اول این پروژه ۹.۳ کیلومتر بوده که اکنون در حال اجرا بوده و هزینه اجرایی فاز اول پروژه شهید شوشتری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.
صداقتى تاکید کرد؛ پروژه بزرگراهی شهید شوشتری که از اوایل دهه ۹۰ عملیات اجرای آن آغاز شده، در دوره ششم مدیریت شهری به پروژه آزادراهی تغییر وضعیت یافته و ملاحظاتی از قبیل تعریض شریان و نیز ملاحظات ایمنی متناسب با کاربریهای مجاورش در دستورکار قرار گرفته است. این شریان مواصلاتی به عنوان یکی از کمربندهای جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را به طور قابل توجهی کاهش میدهد.
شهید شوشتری