یک نشریه آمریکایی گزارش داد که خشکسالی اخیر در ایالت لوئیزیانا و مکزیک باعث کاهش عرضه شکر در بازار آمریکا شده است.

بلومبرگ گزارش داد که خشکسالی اخیر در ایالت لوئیزیانا و مکزیک باعث کاهش عرضه شکر در بازار آمریکا شده و تولیدکنندگان آب نبات را مجبور به واردات آن و پرداخت مبالغ گزاف به دلیل تعرفه‌های گمرکی کرده است.

به نوشته این پایگاه، کمبود شکر ناشی از خشکسالی در لوئیزیانا واردات با تعرفه‌های سنگین را به رکورد سال ۲۰۰۵ زمانی که طوفان کاترینا بسیاری از محصولات نیشکر لوئیزیانا را نابود کرد و کارخانه‌های فرآوری را از بین برد، نزدیک کرده است.

ذخایر شکر از مکزیک، که مشمول شرایط واردات ترجیحی است، کمکی نمی‌کند، زیرا خشکسالی در این منطقه نیز رخ داده است.

به دلیل کمبود نیشکر، تولیدکنندگان آمریکایی آب نبات در نهایت مجبور به افزایش قیمت کالا‌های خود شدند. به گفته شرکت تحقیقاتی NIQ، قیمت شیرینی‌ها در ۱۲ ماه منتهی به ۲۵ نوامبر ۱۳.۴ درصد افزایش یافت و این در آستانه کریسمس و سال نوی میلادی بحران محسوب می‌شود.

بلومبرگ ادامه می‌دهد: در ایالات متحده یک برنامه دولتی با هدف محافظت از سود تولیدکنندگان شکر و جلوگیری از «دامپینگ» بازار آمریکا با کالا‌های سایر کشور‌ها وجود دارد که حجم شکر فروخته شده در بازار داخلی و همچنین عرضه خارجی با تعرفه کمتر را محدود می‌کند. اما برخی از نمایندگان این صنعت می‌گویند که چنین قوانینی به تولیدکنندگان آسیب می‌زند.

آمریکا طی چند هفته اخیر با بحران گرانی و کمبود تخم مرغ نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار