معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: زیستگاه‌های آبی استان سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده بومی و مهاجر است که از این مناطق برای زمستان گذرانی استفاده می‌کنند.

عزیز عطایی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: زیستگاه‌های آبی استان مکانی مناسب برای پرنده‌های آبزی و کنارآبزی است که بخشی از این پرندگان به منظور زمستان‌گذرانی وارد تالاب‌ها می‌شوند.

وی اضافه کرد: بسیاری از پرندگان در فصل بهار برای لانه‌سازی و جوجه‌آوری وارد تالاب‌های آذربایجان‌غربی می‌شوند و به همین خاطر کمتر در طول روز دیده می‌شوند، اما در فصل پاییز حضور پرندگان بیشتر به منظور زمستان گذرانی و استراحت و تغذیه است و در طول روز می‌توان با چشم عادی یا دوربین آن‌ها را مشاهده کرد.

عطایی ادامه داد: در فصل مهاجرت گونه‌هایی از قبیل فلامینگو، انواع مرغابی‌ها، پلیکان خاکستری و سفید، تنجه، قوی گنگ و فریاد کش، عروس غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، درنای طناز، درنای معمولی، انواع کاکائی، کفچه نوک، آنقوت، انواع آبچلیک، قرقی، انواع کشیم، انواع خوتکا، آووست، انواع کاکائی، به زیستگاه‌های آذربایجان غربی مهاجرت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.