رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: ۴۲۱ پرونده تخلف صنفی در این شهرستان به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال طی سه ماهه پاییز امسال ثبت شده است.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه در سه ماهه گذشته ۴۲۱ پرونده تخلف صنفی در این شهرستان به ارزش ۱۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون ریال تشکیل شده، گفت: در همین مدت ۱۳۸ مورد به گزارش‌های مردمی سامانه ۱۲۴ رسیدگی و در قبال آن نیز ۲۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد خوراکی و غذایی، خدمات، لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران‌فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده‌است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به افزایش تیم‌های نظارتی در آستانه شب یلدا در این شهرستان افزود: چهار گروه نظارتی بر فروش اقلام برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در این روز‌ها نظارت کامل دارند.

رمضانی اضافه کرد: در این طرح اکیپ‌های آموزش دیده و مشترک با همکاری اداره جهاد کشاورزی و اتاق اصناف بر نحوه عرضه و قیمت کالا‌های هدف با اولویت واحد‌های عرضه کننده میوه، آجیل و خشکبار و شیرینی نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه ویژه شب یلدا برپا نخواهد شد، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نکردن قیمت و صادر نکردن صورتحساب را به شماره ۴۲۴۴۹۹۷۴ و ۱۲۴ سامانه اداره سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

شهرستان ۲۶۰ هزار نفری مهاباد دارای حدود ۱۲ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.