مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای سال جدید تاکنون از استان به خارج از کشور صادر شده است.

یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از صادرات  ۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این محصولات شامل کشمش، انگور، هلو و شلیل، کاهو، کرفس و کلم است که از استان قزوین به کشور‌های روسیه، آذربایجان، ازبکستان و قزاقستان صادر شد.

درخشان افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جدید این میزان صادرات محصولات کشاورزی به ۱۲ هزار تن افزایش یابد. 

وی اضافه کرد: ۸۵درصد صادرات امسال به کشور روسیه بوده که علاوه بر صدور گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای اکثر محصولات دارای آزمایش باقیمانده آفتکش‌ها از سازمان غذا و دارو نیز می‌باشند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت دارا بودن شرایط و استاندارد‌های کشور‌های مقصد و باقیمانده زیرحد مجاز آفتکش‌ها مجوز صادرات برای محصول صادر می‌شود.

وی افزود: بیشترین میزان صادرات تاکنون مربوط به محصول کاهو به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ تن می‌باشد که پیش بینی می‌شود میزان صادرات کشمش نیز از ۵۰۰ تن به هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

درخشان اضافه کرد: با راه اندازی آزمایشگاه و کلینیک درجه یک در استان نیاز به نمونه برداری و ارسال آن به سایر استان‌ها برطرف می‌شود که در حال حاضر تمام آزمایشات مربوط به قرنطینه گیاهی در استان انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این اقدام موجب تسریع در فرایند صدور گواهی و کاهش هزینه‌ها برای کشاورزان و صادر کنندگان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار