مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی از دیشب شاهد بارش برف و باران هستند.

بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی به ویژه نواحی غربی و جنوبی موجب خوشحالی مردم شده است.

بارش برف در تبریز لطافت خاصی به هوای این کلانشهر که در روز‌های گذشته گرفتار آلودگی و ناسالمی بود بخشیده و در عین حال موجب ایجاد ترافیک سنگین در برخی معابر شهری شده است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: دمای هوا به صورت محسوس کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در استان امروز شدت می‌گیرد اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا  در برخی شهر‌های استان بارش در این شهر‌ها به صورت باران و در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

آقای امیدفر اضافه کرد: به دنبال افزایش بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر، وزش باد نسبتا شدید، اختلال در تردد جاده‌ای و کولاک برف و یخبندان در نواحی سردسیر وجود دارد بر این اساس مردم باید از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی، تصاویر ماهواره‌ای و آخرین اطلاعات هواشناسی، عبور سامانه جدید از شمال غرب کشور موجب افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و بارش باران و برف در کلیه نواحی آذربایجان شرقی می‌شود.

 از امروز دوشنبه نیز دمای استان حدود ۶ الی ۱۲ درجه به صورت محسوس کاهش می‌یابد و در نواحی سردسیر و کوهستانی استان احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.