امضای تفاهم‌نامه بین سندیکای مواد دارویی و وزارت علوم با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌ها

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی گفت: دولت تاکید زیادی بر عدم افزایش قیمت های دارو با اجرای طرح دارویار داشته است.

فرامرز اختراعی٬ رئیس سندیکای تولید کنندگان مواد اولیه دارویی در همایش تولیدکنندگان مواد دارویی گفت: در طرح دارویار دولت تاکید زیادی بر عدم افزایش قیمت دارو دارد. 

او افزود: الان تعرفه گمرکی در ایران حدود یک درصد است؛ در حالی که در کشورهای دیگر، تعرفه گمرکی  پنج درصد است. ما در کشور امکانات گسترده علمی و تحقیقاتی داریم؛ ولی هنوز این مراکز نتوانسته اند با صنعت دارویی هماهنگ شوند.

اختراعی ادامه داد: در مراکز تحقیقاتی٬ زبان مشترکی در مورد دارو وجود ندارد. باید هماهنگی ها افزود شده و جلسات بیشتری برای همکاری  ترتیب داده شوند.

وی تاکید کرد: تفاهم نامه ای با وزارت علوم در راستای همکاری بیشتر در حل مسائل و استفاده بیشتر از ظرفیت ها امضا خواهد شد. 

او بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای وارداتی برداشته شده است؛ در صورتی که تولید کننده باید مالیات بر ارزش افزوده را بپردازد.

 

فرامرز اختراعی در حاشیه همایش  گردهمایی سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی کشور و در جمع خبرنگاران نیز گفت:  شرکت‌های تولیدی در حوزه مواد موثر دارویی کشور به مراحل فنی و تکنیکی خود رسیده اند. تولید مواد اولیه دارویی سبب صرفه جویی ارزی ۶۵۰ میلیون دلاری در سال شده است.

وی بیان کرد: اکنون حدود  ۷۲ شرکت مواد موثره دارویی در کشور فعالیت دارند و ۷۲ درصد نیاز‌های مواد موثر دارویی در کشور را تامین می کنند. ویروس کرونا نشان داد مواد مؤثره دارویی در بهبود بیماری‌ها موثر هستند و در این زمینه در میان کشور‌های مختلف خوش درخشیده ایم.

اختراعی تاکید کرد: مواد دارویی به دلیل استراتژیک بودن و اهمیت آن ها در بخش درمان٬ باید مورد توجه قرار گیرند؛ زیرا در دنیا ظرفیت‌های تولید مواد مؤثره دارویی وجود دارد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار