۲۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند سپرده شدند

۲۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای سال تا کنون به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۰ کودک پس از طی فرایند‌ها و ضوابط فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شده اند.

علیرضا سمائی گفت: در فرزندسپاری اولویت‌ها بر مبنای فراهم شدن زمینه بهتر پرورش و بالندگی و نیل به صلاح فرزندان منظور می‌شود، در مجموع شرایطی باید احراز شود که فرزند در وضعیت مناسب به لحاظ صلاحیت‌های اعتقادی و اخلاقی جایگزین شود.

او گفت: اگر خانواده‌ها فرزند بالای ۶ سال و یا کودکان خردسال دارای نیاز‌های ویژه درمان و توانبخشی و یا دارای سنین بالاتر را بخواهند بدون نوبت، به شرط داشتن شرایط فرزندخواندگی و صلاحیت‌های لازم در این زمینه و با طی مراحل قانونی و اداری، می‌توانند پذیرای این فرزندان باشند.

سمائی گفت: تعدادی از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر نیز در خانه‌هایی که توسط موسسات خیریه و توسط مجموعه‌ای از خیران نیک اندیش و مسئولیت پذیر نگهداری می‌شوند و در استان ۱۳ مرکز این موضوع را برعهده دارند و پذیرای فرزندان هستند.

او گفت: اصلی‌ترین شرایط عمومی متقاضیان سرپرستی علاوه بر داشتن صلاحیت اعتقادی، اخلاقی و تابعیت ایرانی، عدم برخورداری از محکومیت جزایی، تمکن مالی و عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر یا صعب‌العلاج و اعتیاد به مواد مخدر، مواد روانگردان و الکل است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: هم اکنون ۳۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی در استان پشت نوبت قرار دارند و در سامانه ملی فرزندخواندگی درخواست خود را ثبت کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.