رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛

توزیع دارو‌های بیماران SMA بر اساس اولویت‌های اعلامی/ تامین دارو برای اولین بار توسط دولت سیزدهم

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که داروی بیماران SMA برای اولین بار در دولت سیزدهم با دستور رئیس‌جمهور به قید فوریت وارد کشور شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروی بیماران SMA در حال توزیع است، گفت: در صورت همکاری دستگاه‌های دیگر در تامین منابع مالی و ارزی مورد نیاز و اثبات هزینه اثربخشی، تامین داروی این بیماران ادامه خواهد داشت.

دکتر سیدحیدر محمدی اظهار کرد: تامین دارو‌های جدید SMA از ۶ سال گذشته مطالبه خانواده این بیماران بود. علیرغم هزینه‌های سنگین، این دارو برای اولین بار در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور به قید فوریت وارد کشور شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دارو‌های جدید این بیماران در دنیا در مرحله مطالعات بالینی بوده و هنوز هزینه اثربخشی و مجوز نهایی آن به تایید نرسیده، تولیدکننده این دارو‌ها نیز محصول خود را در مرحله مطالعات بالینی به فروش رسانده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند توزیع داروی بیماران SMA، تصریح کرد: پس از معاینه این بیماران توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان و تجویز داروی مدنظر اعم از تزریقی و یا خوراکی، سازمان غذا و دارو داروی مورد نیاز بیمار را بر اساس اولویت اعلامی معاونت درمان به داروخانه شهر محل سکونت بیمار ارائه کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: بر این اساس اولین محموله وارداتی برای اولویت اول یعنی کودکان زیر ۱۱ سال توزیع و هزینه اثربخشی دارو همزمان مورد بررسی قرار گرفت.

محمدی با اشاره به توزیع اولویت دوم داروی بیماران SMA تصریح کرد: در مرحله دوم گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال مشمول دریافت دارو بودند که اخیرا در حال توزیع است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد کثیری از این بیماران بر اساس اولویت‌های اعلام شده داروی خود را تحویل گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
دارو که کم پیدا میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۲:۲۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
لعنت خدا بر همه کسانی که باعث گرانی ارز شدند اول لعنت به رانتخواران ارزی و بعدلعنت ابدی خدا برهمه مسببین و مصوبین و مجریان و مبلغین حذف ارز4200تومانی .ولعنت به اون بیشرفهای سرمایه دارصاحب شرکتهای دزد وازدات که بجای دارو میرن خوراک سک و لوازم آرایش و چیزهایی میارن که تا اینجا بنویسم حذف میشه .الان که اون طفل معصوم به کما رفته کدوم یک از اون شرکتها و دولت و مجلس و مطبوعات حامی اون طرح نجس جوابگو هستن .اینو بدونید همه شما مدیون ملت و شرف و انسانیت هستید.تک تک شما مسولین و مطبوعات وشرکتها همه جنایت کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
شماکه تادیروزمیگفتید داروتحریم هست چی شدواردشد؟دیدیدبوی انسانیت نکردید مردم میدونستند دارو تحریم نیست امریکاازترامپ بگیرتابایدن گفتند دارو تحریم نکردیم ایران ارز ندارد واسه دارو هزینه کنه
آخرین اخبار