بیشتر مردم اسلواکی با ارسال کمک به اوکراین مخالفند

نتایج یک مطالعه انجام شده توسط یوروبارومتر نشان داد که ۶۰ درصد از جمعیت اسلواکی از ارائه کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین مخالف هستند.

طبق این بررسی۶۰ درصد مردم اسلواکی موافق نیستند که اتحادیه اروپا تجهیزات نظامی اوکراین را تأمین کند» و طبق نتایج، تنها ۳۴ درصد از شهروندان اسلواکی از ادامه کمک‌های نظامی به کی یف حمایت می‌کنند. 

اسلواکی سال گذشته ۱۳ بسته کمکی به ارزش کل ۶۷۱ میلیون یورو به اوکراین اعطا کرد. پیشتر، دولت اسلواکی در بیانیه اعلام کرد «با پیشنهاد انتقال کمک نظامی به اوکراین موافق نیست.» هیئت وزیران دولت قبلی اسلواکی پیشنهاد داده بود که ۴۰.۳ میلیون یورو به کی یف برای رفع نیاز‌های نظامی و خرید مهمات اختصاص دهد. با پیروزی حزب رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی مخالفت‌ها با ارسال کمک نظامی به اوکراین در این کشور آغاز شد.

در همین زمینه، فلوریان فیلیپات، رئیس حزب ملی فرانسه، با بیان اینکه اتحادیه اروپا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را بدون حمایت مالی گذاشته است، تاکید کرد که فرانسه نیز باید همین کار را انجام دهد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از این پیشنهاد داده بود که ۲۰ میلیارد یورو در صندوق صلح اروپا برای کمک نظامی به اوکراین برای دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۷ اختصاص داده شود.

بورل پس از مخالفت با این پیشنهاد، خواستار تخصیص حداقل پنج میلیارد دلار برای کمک به اوکراین در سال ۲۰۲۴ کرد، اما این پیشنهاد مورد حمایت یکپارچه کشور‌های اتحادیه اروپا قرار نگرفت.

روزنامه تلگراف پیشتر گزارش داده بود که انگلیس و ایالات متحده با فشار بر اتحادیه اروپا می‌خواهند دامنه کمک به اوکراین را افزایش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۲
چون میدونن بعد از اوکراین نوبت اوناست
آخرین اخبار