توسعه گردشگری سلامت و دیپلماسی علمی در جنوب شرق کشور به زودی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توافقات انجام شده با دانشگاه لاهور پاکستان، به زودی همکاری‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و توسعه گردشگری سلامت و دیپلماسی علمی در جنوب شرق کشور، آغاز می‌شود.

حبیب غزنوی در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با دکتر اخوان هماهنگ کننده مناسبات بین المللی دانشگاه لاهور پاکستان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یکی از دانشگاه‌های رده اول و تیپ یک کشور محسوب می‌شود افزود: سیستان و بلوچستان مرز‌های طولانی را با کشور پاکستان دارد و همسایگی و قرابت فرهنگی و بالا بودن سطح کیفی آموزشی، بخشی از مزایای تحصیل دانشجویان مستعد کشور پاکستان در این دانشگاه است.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۷ دانشکده شامل پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت، علوم توانبخشی و موسسه آموزش عالی سلامت خاش است.

وی ادامه داد: ۴۰۴ عضو هیئت علمی و ۴ هزار و ۶۰۰ دانشجوی این دانشگاه در یک پژوهشکده و ۱۲ مرکز تحقیقاتی آن فعالیت‌های علمی قابل توجهی دارند به گونه‌ای که ۵۰۰ مقاله سالیانه از این محققان در مجلات مطرح دنیا به چاپ می‌رسد علاوه بر آن نام ۷ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه جزو یک درصد و ۲ درصد دانشمندان برتر دنیا ثبت شده است.

دکتر غزنوی همچنین تصریح کرد: شاخص‌های توسعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه علم و فناوری از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به تمایل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به توسعه اصولی روابط بین المللی و گسترش همکاری‌ها در زمینه خدمات آموزشی و بهداشتی و درمانی با کشور پاکستان گفت: این دانشگاه مجوز‌های لازم و زیرساخت‌ها و نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات در بخش‌های مختلف را در کنار یکدیگر فراهم آورده است و امیدواریم ثمره این تلاش‌ها منتج به توسعه همکاری‌ها بین دو دانشگاه شود.

دکتر سید مهدی طباطبایی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امور بین الملل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه علاوه بر پذیرش دانشجو، امکانات درمانی ویژه‌ای برای بیماران خارجی در این دانشگاه در نظر گرفته شده است گفت: بیمارستان دارالشفا میرجاوه، بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) و بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان سه بیمارستان دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار