مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از ایمن‌سازی محور مواصلاتی مهاباد - بوکان «جاده برهان» به عنوان یکی از جاده‌های برف‌گیر استان خبر داد.

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جاده برهان به عنوان یکی از جاده‌های برف‌گیر سطح استان است که در موعد زمستان بارش شدید برف باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان می‌شود و از این رو ایمن‌سازی و ساماندهی این مسیر با همت راهداران استان آغاز شده و تا آغاز بارش‌ها به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: ۲۲ کیلومتر از این مسیر در چهار مرحله لکه گیری و روکش آسفالت شده و لکه گیری ۱۴ هزار متر مربع و روکش آسفالت ۷ کیلومتر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

دست نشان اضافه کرد: مراحل اجرایی آن در حال انجام بوده که در همین راستا و به منظور افزایش آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای خط کشی آسفالت جدید نیز انجام گرفته است تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور ارائه اطلاعات دقیق این محور، تعداد ۲۵ عدد تابلو راهنمایی نصب و ۳ عدد چراغ چشمک زن در سه نقطه مستعد حادثه نصب شده است و با هدف جلوگیری از فرار بار در ان مسیر بار‌های معادن اطراف به صورت مداوم و روزانه کنترل می‌شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، به منظور افزایش ضریب ایمنی در نقاط پرتگاهی نیز حدود ۵۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت شانه سازی و تسطیح شده و در نقاط پرتگاهی مسیر دپوی خاک به منظور جلوگیری از سقوط خودرو‌های عبوری انجام گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.