رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماهه سال جاری با کمک ستاد دیه ۳۱۰ محکوم جرایم مالی و غیر عمدی نیازمند در استان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در حاشیه نشست با اعضای هیات امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: در این جلسه ۸۵ فقره پرونده پیرامون محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد زندانیان نیازمند بررسی شد و بالغ بر ۱۴۰ میلیار تومان مجموع بدهی این ۸۵ فقره پرونده بود که با کمک‌های مردمی ستاد دیه مختومه شد.

ناصر عتباتی ادامه داد: بعد از طی تشریفات اداری شاهد آزادی این ۸۵ نفر در پویشی که در ایام فاطمیه به احترام حضرت زهرا (س) در مجموعه دادگستری این استان و اداره کل زندان‌ها و هیات امنای ستاد دیه راه افتاده خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: بخش عمده و قابل توجهی از این وجوه و کمک‌ها از طریق خیرین عزیر استانی تامین شده و تا به امروز بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی به ستاد دیه را شاهد بودیم که رقم قابل توجهی است و بیانگر پیش قدم بودن مردم عزیز در امور خیر است و نیز نشان دهنده زحمات مجموعه فعالان رسانه‌ای است خاصه رسانه ملی در استان که برای جمع آوری این کمک‌ها فرهنگ سازی نموده است و بخشی دیگر به زحمات همکاران قضایی بر می‌گردد و بخشی دیگر به ذینفعان پرونده که از حق قانونی خود گذشت کردند.

مقام ارشد قضایی استان می گوید: با پرونده‌هایی که امروز مطرح شد در ۹ ماهه ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۰ نفر محکوم مالی و جرایم غیر عمد نیازمند در سطح استان آزاد شدند که جا دارد هم از مردم عزیز و هم از اعضای ستاد دیه استان که خود از خیرین ارزشمند و بزرگوار هستند و با نهایت بزرگواری در جلسات حضور پیدا کرده و به این امر کمک می‌کنند تشکر نمود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.